De la manual la masa de joc: „Inelul Timpului” aduce istoria romilor în școli

Asociația Cu Alte Cuvinte a anunțat lansarea proiectului educațional „Inelul Timpului”, care include primul joc de societate din România dedicat istoriei și culturii romilor. Proiectul se adresează profesorilor și elevilor din clasele IV-VIII și își propune să ofere o resursă modernă și interactivă pentru a acoperi lacunele existente în programa școlară actuală, unde subiecte precum sclavia și Holocaustul romilor sunt tratate superficial.

Jocul de societate „Inelul Timpului” este o componentă centrală a unui pachet educațional complex, conceput pentru a fi utilizat în clasă. Acesta este un joc de strategie cooperativ pentru 2-4 jucători, cu vârsta recomandată de peste 10 ani. Scopul jucătorilor este de a acumula împreună puncte de victorie, călătorind printr-o Europă stilizată, descoperind informații despre istoria romilor, înlăturând amenințări și creând ambasade.

Pachetul educațional este completat de cartea ilustrată „Inelul cu cap de cal” (publicată în 2021 la editura Seneca), un ghid pedagogic cu planuri de lecție și o serie de formări online pentru cadrele didactice, susținute de istoricul Valentin Negoi.

Conceptul și mecanica jocului au fost create de designerul Florin Purluca, cunoscut pentru jocurile publicate internațional, precum Saqqara și Sparks (în curând și pentru Valedictorian care urmează să apară anul acesta de la Grail Games), și autor al primei cărți de game design din România. Conținutul istoric al celor 120 de cărți de joc a fost asigurat de prof. dr. Valentin Negoi, istoric specializat în istoria romilor, iar componenta vizuală a fost realizată de ilustratoarea Anca Smărăndache, care a ilustrat și cartea ce stă la baza proiectului.

Inelul Timpului este cel de-al treilea joc de societate la care am lucrat și care vede lumina tiparului și ai crede că, după primul joc publicat, emoțiile și bucuria vederii unui proiect nou dus la bun sfârșit se estompează, de la un proiect la altul. Iată că, spre bucuria mea, nu s-a estompat, ci este la fel de vie ca în momentul în care am ținut în palme prima cutie a jocului Saqqara, jocul de societate cu care am debutat.

Florin Purluca, designerul jocului

Proiectul, cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) și având ca partener Roma Education Fund România, are un impact național. Conform organizatorilor, 800 de profesori vor primi gratuit pachetul educațional, estimându-se că resursele vor ajunge la aproximativ 16.000 de elevi.

Pentru a asigura o accesibilitate cât mai largă, jocul și ghidul pedagogic sunt disponibile gratuit și în format digital PDF, gata de tipărit.

Dăm o tură prin știrile lumii pentru a-ți aduce ultimele noutăți despre jocuri de societate și cele mai noi lansări de board games

HowToPlay.ro

Știri

Ceasul ticăie pentru un nou joc: Orloj se pregătește de lansare la Spiel Essen 2025

Un nou joc de societate, Orloj: The Prague Astronomical Clock, este programat pentru lansarea sa inițială în cadrul târgului de jocuri Essen Spiel din octombrie 2025. O lansare pe scară largă a ediției în limba engleză este așteptată la începutul anului 2026. Acțiunea jocului este plasată în Praga anului 1865. Jucătorii intră în rolul unor […]

Citește mai mult
Știri

FestivalYA 2025 aduce jocurile de societate la Vaslui, Capitala Tineretului din România

FestivalYA 2025, un eveniment dedicat literaturii Young Adult, se va desfășura în mai multe orașe din România în perioada 22-28 septembrie, una dintre principalele opriri fiind la Vaslui. Ediția din acest oraș face parte din programul Vaslui – Capitala Tineretului din România 2025 și include un eveniment notabil dedicat jocurilor de societate. Acesta va avea […]

Citește mai mult
Crowdfunding Știri

Splendor cu dragoni? Bitewing Games prezintă Azure și Moytura, create de designerii jocului Mandala

Editura Bitewing Games, cunoscută pentru titluri precum Mandala și Great Plains, a anunțat o nouă campanie de finanțare pe platforma Kickstarter pentru două jocuri destinate exclusiv pentru 2 jucători: Azure și Moytura. Campania este programată să fie lansată azi, pe 23 septembrie 2025 și va aduce în atenția publicului două titluri create de designeri consacrați […]

Citește mai mult