De la zero la 104%, coșmarul editurilor de jocuri

Tarifele impuse de SUA au un impact profund asupra tuturor editurilor de jocuri de societate din lume. Deși sunt concepute în multe țări și adesea fabricate în China, foarte multe jocuri sunt vândute în Statele Unite. Astfel, costurile componentelor lor, realizate din hârtie și plastic, se pot majora semnificativ, forțând companiile să crească prețurile sau să suporte pierderi.

Am mai vorbit despre aceste tarife și cum ar putea afecta piața de la anunțarea lor de 10% pentru China, majorate apoi la 20%. Recent acestea au fost crescute la 54%, iar începând de azi, la 104%.

Liderii din industrie au încercat să anticipeze efectele tarifelor și să se adapteze, unele dintre cele mai mari companii, cum ar fi Hasbro, mutând recent producția în alte țări din apropiere, cum ar fi Vietnam. Totuși, cu recentele propuneri de creștere a tarifelor, aceste companii se confruntă cu scăderi semnificative ale acțiunilor și cu perspective economice sumbre, cu posibile concedieri și scăderi de producție.

În plus, în cazul Hasbro, probabil nu se așteptau ca aceste tarife să fie impuse tuturor țărilor și în special și asupra Vietnam, în prezent la valoarea de 46%.

În ceea ce privește companiile mici, situația este mult mai rea. Cephalofair (Gloomhaven, Frosthaven), are producția bazată în China, iar după anunțul unei taxe de 54% pe bunurile chinezești, perspectivele de viitor s-au înrăutățit drastic. Price Johnson, COO-ul companiei, menționând că costurile pentru a pune jocul pe raft devin mai mari decât prețul actual de vânzare, afectând viabilitatea produselor lor.

Modelul de afaceri al Cephalofair se bazează pe crowdfunding, ceea ce le oferă o anumită flexibilitate, dar îi face și vulnerabili în fața unor fluctuații bruște. Planificarea pe termen lung devine problematică în condițiile unor tarife atât de variate, iar companiile mici nu își pot permite să crească prețurile fără a pierde clienți.

Avem aproximativ 1,2 milioane USD în jocuri produse care în prezent așteaptă livrarea din China. Statele Unite ale Americii reprezintă, în general, ~60-65% din afacerea noastră. Dacă am expedia ceea ce am aloca în mod normal în S.U.A. – ne-am uita la taxe în SUA de ~800.000 USD imediat ce ajung în port, cu mult înainte de a începe să facem noi vânzări (vânzări mai lente, la prețuri noi, mai mari

Price Johnson, COO, Cephalofair

Johnson a menționat, de asemenea, frustrările cu privire la lipsa de comunicare din partea oficialilor aleși, care par să evite chestiunile dificile legate de tarifare. Multe companii din acest sector sunt îngrijorate de viitorul lor, anticipând închiderea unor magazine și o scădere a diversității produselor disponibile pe piață.

Impactul acestor „noi războaie comerciale” rămâne incert, variind în funcție de poziția oficialilor Trump, care exprimă atât dorința de a păstra aceste tarife permanent, cât și speranța de a le utiliza ca instrument de negociere. Restructurarea producției în Statele Unite ar necesita ani buni de dezvoltare a unor lanțuri de aprovizionare complexe, ceea ce face ca tranziția să fie și foarte greu de realizat.

Industria jocurilor este vulnerabilă, întrucât produsele sunt considerate de lux. Reducerea cererii pentru aceste produse de divertisment se poate traduce în falimente multiple, mai ales în contexte economice dificile.

Dăm o tură prin știrile lumii pentru a-ți aduce ultimele noutăți despre jocuri de societate și cele mai noi lansări de board games

HowToPlay.ro

Crowdfunding Știri

Vânătoarea de comori se mută în săculeț cu Satchel Quest, o nouă campanie de bag-building pe Kickstarter

Satchel Quest, un joc de societate de tip bag-building și aventură, a fost lansat pe platforma Kickstarter de către editura Weird City Games. Jocul promite o explorare de temnițe în care jucătorii trag din sac și joacă chip-uri pentru a avansa și a crește în nivel. Descris ca un dungeon adventure competitiv, Satchel Quest pune […]

Citește mai mult
Știri

De la prototip la publicare: Ludicus Games caută următorul joc de succes

În cadrul celei de-a 11-a ediții a evenimentului Zilele Jocurilor – BGCON 2025, va fi organizat un concurs de design de jocuri de societate, în parteneriat cu editura Ludicus Games. Inițiativa oferă creatorilor de jocuri din România oportunitatea de a-și prezenta prototipurile unui juriu specializat, premiile constând în vouchere și posibilitatea încheierii unui contract de […]

Citește mai mult
Știri

LEGO reface piesă cu piesă un joc mai vechi în noul Brick Like This!

Compania LEGO, în colaborare cu Dotted Games și distribuit prin editura Asmodee, a anunțat lansarea unui nou joc de societate de tip petrecere, intitulat Brick Like This!. Acesta reprezintă a doua colaborare între LEGO și Dotted Games, după jocul Monkey Palace lansat anul trecut. Noul titlu este o reimplementare a unui joc din 2015, numit […]

Citește mai mult