French Quarter este cel mai recent joc de roll-and-write de la designerii Matt Riddle and Ben Pinchback, care au proiectat de asemenea si jocurile Fleet: the Dice Game, Three Sisters si Motor City de anul trecut. Aici sunt insoțiți de designerul Adam Hill (Godspeed) pentru un nou joc de societate cu elemente familiare care cresc ratingul de dificultate fara un ritm de invatare abrupt.
Un joc de roll-and-write, pe scurt, este exact a ce suna: Arunci cu zarurile, alegi unul, și apoi scrii cel puțin ceva pe foaia proprie. Jocurile se desfasoara extrem de rapid: ori joacă toată lumea în același timp, ori turele se termină repede pentru ca alegi doar un zar si apoi scrii ceva.
La fel ca toate jocurile de roll-and-write ale Motor City Gameworks, French Quarter are doua foi de scor pentru fiecare jucator, aici reprezentand o harta a cartierului iconic din New Orleans si diferite linii pentru a marca ce a facut turistul tau in oras. Pe masura ce marchezi mai multe patratele, vei castiga diverse bonusuri care te-ar putea lasa sa mai marchezi si mai multe patratele, adesea legand acele bonusuri pentru a incerca sa iti maximizezi actiunile inainte de sfarsitul jocului.
Fiecare runda incepe cu aruncarea zarurilor jocului, numarul lor putand varia putin in functie de numarul de jucatori, dupa care acestea sunt plasate pe cartile colorate corespunzator. Aceste carti reprezinta metode de a te deplasa prin district – mergand pe jos, cu vaporul pe rau, cu trasura, si “socializand”, printre altele. Cand este randul tau, alegi un zar si apoi faci trei lucruri cu el: faci actiunea sau actiunile pe care le arata cartea de pe care a plecat zarul, iti muti turistul pe harta ta la alta cladire si faci actiunile corespunzatoare, si apoi marchezi cladirea scriind valoarea zarului, daca ai marcat-o deja. (Poti vizita o cladire de mai multe ori pentru a-i lua toate actiunile, dar o poti marca doar o data.)
Actiunile aici inseamna a marca mai multe patratele pe foile tale de scor. A doua ta foaie de scor are cinci linii de activitate, fiecare avand un simbol unic si corespunzand unei strazi de pe harta. Marchezi patratele de la stanga la dreapta pe acele linii, unele dintre ele vor debloca bonusuri imediate, puteri continue sau puncte la finalul jocului.
Cea mai mare diferenta fata de majoritatea jocurilor de roll-and-write, este ca exista o contradictie intre diversele optiuni din fata ta, pentru ca trebuie sa urmaresti doua obiective separate pentru a face multe puncte in French Quarter. Vrei sa avansezi pe anumite linii de activitate pentru a obtine bonusurile lor, si facand acest lucru iti vei creste la finalul jocului punctele de pe strazile asociate acelor linii.
Asa ca trebuie de asemenea sa te asiguri ca turistul tau viziteaza mai multe cladiri pe acele strazi unde ai cele mai mari bonusuri. Cele doua par a opera de multe ori in sensuri opuse – cea mai buna linie pentru avansare acum nu este cea mai buna pentru mai multe puncte la finalul jocului. Si linia pentru activitatea de socializare, care corespunde cu Bourbon Street, de fapt te pedepseste in joc pe masura ce avansezi, dar promite cel mai mare multiplicator la finalul jocului daca ajungi pana la capat.
French Quarter are si un mod solo si este acum disponibil si in magazine.