“Landmarks” Review

Articol scris de:

Ajuns în tabăra din vârful muntelui îți dai seama ca ești singur. Din cauza cetii, restul grupului s-a pierdut pe drum. Acum că ceața s-a risipit ii poți vedea jos, la baza muntelui. Din păcate pentru ei, singura harta este la tine, iar tu va trebui să îi ajuți si sa ii îndrumi pentru a ieși din jungla. Doar ca vechea stație walkie talkie nu bate atat de departe, si va trebui să îi îndrumi comunicând-le doar un cuvânt iar ei să își dea seama de indiciul dat și sa găsească calea corecta. Din păcate și bateria stației de comunicare este aproape terminata, asa ca fiecare cuvânt pe care îl comunici contează, pentru că indiciile pe care le vei da sunt limitate.

"Landmarks" @BoardGameColors

Va trebui sa ai grija sa ii ghidezi în asa fel încât sa evite capcanele și blestemele de pe drum, iar ideal ar fi sa reușiți sa strangeti și comorile pentru care ați venit în expediția aceasta.

CUM SE JOACA

In fiecare runda, ghidul va scrie un indiciu de un cuvant pe unul dintre jetoanele hexagonale de pe tabla de urmarire. Cel sau cei aflați pe insula decid împreună unde sa plaseze indiciul, iar ghidul ii va informa ce se afla in spatiul explorat. Daca echipa nu a castigat sau nu a pierdut, jocul continuă si o noua runda va incepe, reluand pasii descrisi anterior.

DESFASURAREA JOCULUI

Jocul se poate juca atat cooperativ, cat si competitiv.

Jocul cooperativ

“Landmarks” este un joc pentru 2-10 jucători. Unul va deține harta pe care sunt indicate toate zonele prin care navighezi. Cu ajutorul unor indicii de câte un cuvânt, va trebui sa ii ajuti pe ceilalți sa găsească calea cea buna prin jungla pentru a scăpa cu viata din această aventura.

Jocul se bazează pe diferite scenarii cu doua niveluri de dificultate, 50 la numar fiecare, deci nu duce lipsa de rejucabilitate. Oricum ar fi, niciun joc nu va fi la fel avand in vedere ca indiciile nu vor fi niciodata identice.

"Landmarks" @BoardGameColors

Fiecare harta, in afara de locatii, va avea 3 cuvinte de inceput. Acestea sunt destul de random si fara prea mare legatura intre ele. Aici intervine abilitatea ghidului de a da indicii. Acesta va trebui sa le dea celorlalti jucatori un cartonas cu un cuvant scris de el si acestia sa il aseze in pozitia corecta. Ghidul se va folosi de celelalte cuvinte de pe harta atunci cand va face asta. Va incerca intotdeauna sa faca legaturi intre indiciul pe care il da si unul sau mai multe cuvinte aflate deja pe harta. De exemplu se poate folosi de 2 cuvinte deja existente, plasand un cartonas cu un indiciu care are legatura cu amandoua. Ceilalti jucatori isi vor da seama de asta si il vor aseza astfel incat acesta sa fie adiacent cu ele. Datorita indiciilor si legaturilor cu celelalte cuvinte jocul poate lua o intorsatura amuzanta, noi chiar am ajuns sa cautam pe google daca Busu de la meteo poarta sau nu ochelari.

"Landmarks" @BoardGameColors

Se gasesc multe locatii pe insula, unele pozitive, altele mai putin. Comorile sunt 3 sau 4, in functie de dificultate. Pentru ele ai venit pe insula, asa ca strange cat de multe poti inainte de a parasi insula. Blestemele sunt destule, 3 sau 5, iar dacă ajungi sa bifezi doua dintr ele si nu ai amuleta, jocul este pierdut. Amuleta este una singura in joc, ea avand abilitatea de a anula un blestem. Capcanele sunt multe. Ele determima decartarea unui jeton si reducerea limitei de apa. Apa este cea care te ajuta sa mergi mai departe. Este prezenta in numar de 3, respectiv patru ori pe harta, ea fiind esentiala in continuarea jocului.

Ghidul incepe cu 7 jetoane hexagonale pentru indicii. Daca, in orice moment, acestea se termina si noul indiciu nu are pe ce sa fie scris, jocul se termină. Iar echipa de exploratori a pierdut. Aici intervin locațiile cu apa. Orice apa descoperita va face refill la jetoanele cu indicii, pana la limita trecuta pe tracker-ul de urmarire. Acest lucru face apa o resursa foarte importanta, dar limitata si uneori greu de accesat.

"Landmarks" @BoardGameColors

Jocul competitiv

Acesta se poate juca in doua echipe a cate minim 2 jucatori. Se va folosi una dintre cele 50 de harti pentru jocul competitiv. Toate hartile prezinta, pe lângă doua comori aurii, patru comori verzi si patru albastre, corespunzatoare fiecărei echipe. Nu exista locatii de apa, capcane sau iesire pe insula. Fiecare echipa are un ghid, ca in jocul standard, si se orienteaza dupa aceeasi harta.

Cele 2 echipe concureaza pentru gasirea comorilor. Echipa care a gasit 4 comori, in orice combinatie, si care nu sufera din cauza unui blestem (acesta poate fi anulat cu amuleta), castiga jocul.

ARTA SI COMPONENTE

Jocul este desenat simplu si placut. Harta este reprezentată de un material textil imprimat pe ambele parti, singura diferenta intre ele fiind faptul ca una este mai decorată decat cealalta.

Jetoanele hexagonale care se plasează pe harta sunt din carton cu suprafata lucioasa pe care se pot scrie indiciile cu marker-ul fara grija, ele se vor sterge foarte usror la finalul jocului, lucru valabil si pentru tabla de urmarire a jocului, unde bifezi locațiile descoperite.

CONCLUZII

Landmarks este foarte tensionant si distractiv. Nu este mereu usor pentru ghid sa găsească cuvintele potrivite pentru a-si indruma echipa catre comori si iesirea de pe insula. Nu este mereu usor nici pentru cei de pe insula sa își dea seama ce incearca ghidul sa le spuna. Este nevoie să se creeze o sinergie intre membrii echipei pentru a putea reusi, iar cel mai bine este ca ei sa se cunoască cat de cat unul pe celalalt anterior jocului.

"Landmarks" @BoardGameColors

Desi este un party game, putand fi jucat in pana la 10 jucatori, Landmarks merge mai bine in cat mai putini jucatori, 2-3 in modul cooperativ, 4 in modul competitiv. S-ar crea haos prea mare in mai multi participanti, mai ales in modul cooperativ, cand ghidul ramane unul singur, iar restul oamenilor ar fi pe insula. Dar cu toate astea, discutiile iscate de indicii au savoarea lor, iar cu un numar mai mare de jucatori acestea sunt mai distractive. Jocul poate fi jucat la modul serios, dar si la modul distractiv, totul depinzand de indiciile date de ghid si cat de amuzante sunt legaturile pe care le face.

"Landmarks" @BoardGameColors

Pe langa faptul ca poti sa nu stii la ce se refera ghidul, uneori indiciul dat se poate plasa langa mai multe locatii, nu obligatoriu adiacente. In astfel de situații cei de pe insula o sa aleagă aleator unde sa fie urmatoarea explorare, bazand-se pe o doza de noroc, iar ghidul trebuie sa fie mai atent data viitoare. Acelasi lucru este valabil si pentru situatiile in care este evident langa ce jeton trebuie sa explorezi, însă ai mai multe locuri disponibile in jurul acestuia. Din experienta noastra, odată ce jucătorul de pe insula a luat o directie gresita, este destul de dificil sa il întorci pe drumul cel bun.

"Landmarks" @BoardGameColors

Landmarks este un joc excelent cu grupul potrivit. Daca însă sincronizarea nu este potrivita, poate fi dificil de indragit. Noua ne-a plăcut. Nu am fost intotdeauna pe aceeasi lungime de unda, însă ne-am distrat de fiecare dată.

RATING 8/10

Daca v-am făcut curioși puteți participa și la giveaway-ul nostru in care puteți câștiga o copie a jocului Landmarks. Va puteți înscrie aici:

Disclaimer: o copie a jocului ne-a fost oferita pentru review de Www.dragongames.ro

Iar pe noi ne gasiti pe instagram: BoardGameColors

"Landmarks" @BoardGameColors
"Landmarks" @BoardGameColors
"Landmarks" @BoardGameColors

In spatele numelui de scena BoardGameColors se ascund Marian si Larisa. Primul contact cu jocurile de societate l-au avut cu peste 15 ani in urma si de atunci nu se mai pot opri din joaca.

HowToPlay.ro

Reviews

High Season Grand Hotel Roll & Write Review

Bine ați venit la Grand Austria Hotel! Deși suntem în sezonul de vârf al hotelului nostru încercăm să vă facem șederea cât mai plăcută cu putință! Grand Austria Hotel este unul dintre jocurile mele preferate așa că de când am auzit de lansarea unei variante roll&write am stat ca pe ace abia așteptând să-l jucăm! […]

Citește mai mult
Reviews

“Scoate limba!” – Review

Gruia a auzit ca cineva a mâncat toate acadelele din magazinul lui preferat de dulciuri, așa că s-a dus să investigheze locul faptei. De data aceasta l-a acompaniat și Sânziana, deoarece acadelele și misterele o intrigă întotdeauna. Ajunși la fața locului, ce să vezi? 12 cățeluși drăgălași, gata să fie mângâiați și răsfățați sa aflau […]

Citește mai mult
Reviews

“Îmi vreau dinții înapoi” – Review

Monstrului Meef ii pleacă noaptea dintii la plimbare. De obicei se întorc, însă de aceasta data au plecat de prea multa vreme și ar fi timpul sa se întoarcă la Meef centru a nu mai fi supărat. Misiunea ta este sa cauți dințisorii și sa ii trimiți acasă pentru ca Meef sa fie din nou […]

Citește mai mult