Lansarea Tabletop Game Designers Association

Articol scris de:

Asociația Designerilor de Jocuri de Societate (TTGDA), o organizație profesională axată pe promovarea respectului pentru munca și proprietatea intelectuală a designerilor freelance de jocuri, a anunțat în 6 mai 2024 lansarea website-ului său (www.ttgda.org). De la proiectarea și testarea jocurilor până la negocierea și semnarea contractelor, TTGDA își propune să îi asiste atât pe începători, cât și pe profesioniștii consacrați, prin definirea celor mai bune practici și furnizarea de resurse utile designerilor.

Dacă sunteți designeri s-ar putea să vreți susținerea acestei asociații din care fac parte designeri de renume, precum Geoff Engelstein, Elizabeth Hargrave, Scott Brady, Rob Daviau, Matt Dunstan, James Ernest, Sydney Engelstein, Jenna Felli, Mike Fitzgerald, Richard Garfield, Jonathan Gilmour, Mark Herman, Justin Jacobsen, Matt Leacock, Tom Lehman, Eric Zimmerman etc.

Obiective imediate ale asociației:

  1. Standardizarea informațiilor din rapoartele de redevențe:
    • Asigurarea unei prezentări uniforme și clare a informațiilor financiare legate de jocurile de societate.
    • Definirea standardelor pentru formatare, terminologie și prezentarea datelor.
    • Facilitarea comparării performanțelor diferitelor jocuri și proiecte.
  1. Listarea designerilor de jocuri ca autori pe marile platforme online de vânzare:
    • Recunoașterea contribuției designerilor de jocuri ca artiști creativi.
    • Creșterea vizibilității și reputației designerilor individuali.
    • Oferirea de informații clare consumatorilor cu privire la cine a creat jocul.
  1. Definirea termenilor precum designer, dezvoltator, grafician, artist, editor etc. pentru creditele jocurilor:
    • Stabilirea unor definiții clare și consecvente pentru rolurile diferite implicate în crearea jocurilor.
    • Asigurarea unei atribuiri corecte a meritelor pentru munca depusă.
    • Evitarea confuziei și ambiguității în nominalizarea autorilor jocurilor.
  1. Stabilirea unor așteptări privind avansurile pentru toate aspectele lucrului de design, inclusiv expansiuni și explorări:
    • Garantarea unei compensări echitabile pentru designerii de jocuri pentru munca lor.
    • Stabilirea unor principii clare pentru calcularea avansurilor.
    • Luarea în considerare a tuturor aspectelor designului, inclusiv expansiuni și explorări.
  1. Crearea unor standarde pentru drepturile non-joc, cum ar fi versiunile electronice, produsele derivate sau filmele/serialele TV:
    • Definirea modului în care designerii de jocuri își pot valorifica proprietatea intelectuală dincolo de jocul fizic.
    • Stabilirea unor principii echitabile pentru distribuirea veniturilor din drepturile non-joc.
    • Protejarea intereselor designerilor de jocuri în exploatarea comercială a operei lor.
  1. Standardizarea a ceea ce revine designerului atunci când drepturile de licență expiră:
    • Stabilirea unor reguli clare cu privire la cine deține proprietatea intelectuală a jocului după expirarea licenței.
    • Asigurarea unei compensații echitabile pentru designerii de jocuri în caz de expirare a licenței.
    • Prevenirea exploatării neautorizate a jocurilor de societate.
  1. Conectarea jurnaliștilor și a presei care scrie despre jocuri de societate și design de jocuri cu experți relevanți:
    • Facilitarea accesului la informații și perspective de specialitate pentru jurnaliști și mass-media.
    • Promovarea unei discuții informate și nuanțate despre jocurile de societate și designul lor.
    • Creșterea gradului de conștientizare a publicului cu privire la industria jocurilor de societate.
  1. Colaborarea cu instituții precum Strong Museum of Play și Universitatea Stanford pentru a păstra istoria jocurilor de societate:
    • Asigurarea preservării și accesului la materiale legate de istoria jocurilor de societate.
    • Sprijinirea cercetării și a burselor academice dedicate jocurilor de societate.
    • Promovarea aprecierii și înțelegerii culturii jocurilor de societate.

Sursa informației: https://www.ttgda.org

Sunt un consultant de afaceri cu 25 de ani de experiență în multinaționale IT și un pasionat jucător de jocuri de societate, care din 2020 sprijină activ comunitatea și industria jocurilor de societate din România.

HowToPlay.ro

Știri

SUA: Tarifele promise de noul președinte ar putea afecta piața jocurilor de societate

În urma alegerilor din Statele Unite, promisiunile președintelui ales Donald Trump referitoare la impunerea de tarife comerciale au generat o panică considerabilă în industria jocurilor de societate. Aceste tarife, menționate frecvent pe parcursul campaniei lui Trump, ar presupune o creștere universală de până la 20% pentru toate bunurile importate din străinătate, cu majorări specifice de […]

Citește mai mult
Știri

Z-Man Games Anunță Arkham Horror: Lovecraft Letter

Z-Man Games a anunțat lansarea jocului Arkham Horror: Lovecraft Letter, îmbinând elemente de groază cu unul dintre jocurile clasice de cărți, Love Letter. Proiectul este sub îndrumarea lui Seiji Kanai, creatorul original al Love Letter, asigurând o continuitate a calității și a mecanicilor de joc. Arkham Horror: Lovecraft Letter este destinat pentru 2-6 jucători și […]

Citește mai mult
Știri

Survive The Island: insula se scufundă, monștrii atacă, scapă cine poate

“Survive The Island” este o adaptare a clasicului joc de societate „Survive: Escape from Atlantis” realizată de Zygomatic, care captează esența jocului original, aducând în același timp o actualizare a mecanismelor de joc. Jocul, desfășurat pe o hartă alcătuită din tile-uri de plajă, pădure și munte, permite jucătorilor să își plaseze mai mulți meeples și […]

Citește mai mult