Grupul LEGO a dezvăluit mai multe detalii despre Monkey Palace, inclusiv modul în care a prioritizat construcția indiferent de nivelul de abilitate – și cum a fost necesar să creeze un „cod de legi” pentru jocurile de societate LEGO.
Primul titlu creat în parteneriat între Grupul LEGO, noul studio Dotted Games, Bezzerwizzer Studio și Asmodee, Monkey Palace este un joc de strategie cu tematică de junglă pentru doi până la patru jucători care include elemente atât cooperative, cât și competitive. Jucătorii trebuie să reconstruiască Monkey Palace în timp ce se luptă să creeze scări cât mai înalte pentru cărămizi și puncte.
Am decis că dacă Grupul LEGO ar trebui să publice din nou jocuri de societate, ar trebui să avem un motiv convingător. O idee prezentă de la început a fost că construcția cu cărămizi LEGO trebuie să fie o parte centrală a jocului; Sistemul LEGO trebuie să fie integrat în mecanica jocului de societate… Recompensa nu ar fi bazată pe abilitate, ci în schimb, ar fi un joc de strategie, câștigat de cine a folosit cel mai bine sistemul LEGO.
Jaume Fabregat, liderul jocurilor de societate LEGO
Această etică reprezintă o abordare ușor diferită față de jocurile de societate LEGO care au debutat în 2009, multe dintre acestea prezentând modele care se construiesc o singură dată și apoi sunt folosite ca piese de joc statice. „Dacă jucătorii se bucură de construcția LEGO, dorim să se reconstruiască constant cu cărămizile”, a adăugat Jaume. „Scopul nostru a fost de a face un joc de societate în care jucătorii să se bucure de posibilitățile infinite ale sistemului LEGO.
De exemplu, cu Monkey Palace, jucătorii vor primi o mână de cărămizi LEGO pe care ar trebui să le folosească pentru a reconstrui palatul prăbușit. Nimeni nu știe cum arăta palatul antic, iar singurul ajutor este maimuțica care locuiește acolo. Uneori maimuțica poate fi mai degrabă un obstacol decât o mână de ajutor, însă îi va răsplăti pe jucători cu cât construiesc mai sus.
Conversațiile Grupului LEGO cu Asmodee în legătură cu Monkey Palace au dus la o întâlnire cu David Gordon și Tin Aung Myaing (cunoscut și sub numele de TAM) de la Bezzerwizzer Studio. „Conceptul inițial pe care l-au prezentat avea câteva mecanisme care rezonau imediat cu tipul de experiență pe care îl căutam”, a spus Jaume. „În acest punct, întreaga echipă de design a Bezzerwizzer Studio s-a implicat, și totul a început să progreseze rapid.”
Jocurile de societate moderne au evoluat dincolo de zilele relativ simple ale Monopoly și Cluedo pentru a oferi mai multă adâncime, strategie și interacțiune între jucători, precum și oferindu-le acestora mai multă capacitate de acțiune și implicare în ceea ce se întâmplă în jurul mesei. Potrivit lui Jaume, Grupul LEGO și Bezzerwizzer Studio și-au propus ambele să aducă aceste caracteristici în Monkey Palace.
Echipa a preluat esența ghidului Instrucțiunilor de Construcție LEGO și a folosit-o ca sursă de inspirație pentru regulile jocului, creând un nou „cod de legi” privind modul de construire și măsurarea impactului deciziilor jucătorilor în joc. Acest lucru ajută la împuternicirea utilizatorului prin alegerile lor la construcție. A fost o mișcare extrem de inovatoare atât din partea Grupului LEGO, cât și din perspectiva jocurilor de societate.
Vom afla mai multe despre Monkey Palace când va debuta la Essen Spiel pe 3 octombrie.