Noile reglementări ale Uniunii Europene, care vor intra în vigoare pe 13 decembrie 2024, ridică îngrijorări în industria jocurilor de societate, în special pentru micile companii din Marea Britanie.
Reglementarea privind Siguranța Generală a Produselor (GPSR) aduce actualizări la legislația existentă, însă cerința nouă de a include informații de contact pe ambalaje prezintă dificultăți considerabile. Companiile care vând direct clienților din afara Uniunii Europene sunt obligate să aibă un reprezentant autorizat în UE, responsabil pentru respectarea obligațiilor de sănătate și siguranță conform legislației europene.
Această cerință a stârnit confuzie, iar lipsa de informații precise a complicat procesul de conformare. Multe firme nu au fost informate cu privire la GPSR și la obligațiile care derivă din aceasta, ceea ce a dus la o reacție negativă în rândul industriei.
CJ Shearwood de la Epigram Games a declarat că, în ciuda eforturilor de grup în industrie, puține informații au fost disponibile. Reglementările sunt greu de înțeles, iar corporațiile experte în furnizarea de servicii de reprezentare autorizată par să aibă un interes financiar în promovarea confuziei.
Mai multe companii au decis să suspende vânzările către Uniunea Europeană, în așteptarea clarificărilor necesare privind cerințele GPSR. Bad Squiddo Games, un producător de miniaturi, a anunțat că nu va mai accepta comenzi din UE începând cu luna noiembrie. Această decizie reflectă tensiunile sporite din cadrul sectorului de jocuri de societate, unde micile firme se confruntă cu provocări suplimentare generate de Brexit și pandemia COVID-19.
Impactul GPSR va fi perceput cu preponderență de micile afaceri din Marea Britanie, care au o bază mai extinsă de clienți în UE. În această context, incertitudinea creată de noile reglementări nu face decât să agraveze problemele existente, ca de exemplu impozitele pe exporturi și restricțiile comerciale.