Evenimentul își menține poziția de cel mai mare târg de profil din lume, atrăgând edituri, designeri și entuziaști internaționali la Messe Essen. Rapoartele inițiale indică o prezență comparabilă cu ediția record din 2024, când au fost peste 180.000 de vizitatori pe întreaga durată a evenimentului.
Ziua 1 a fost marcată de mai multe anunțuri și evenimente. Ceremonia oficială de deschidere a evidențiat inițiativele de sustenabilitate din industria jocurilor de societate, inclusiv ambalaje ecologice și programe de transport neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, adoptate de editurile de top. Un panel principal, cu designeri din Germania, S.U.A. și Japonia, a discutat despre globalizarea mecanicilor de joc și despre narațiunea culturală în titlurile moderne.
Mai multe jocuri au dominat conversațiile în prima zi a târgului:
Wyrmspan: Dragon Academy: O extensie a jocului Wyrmspan, din populara serie Wingspan, a atras o atenție considerabilă. A fost necesară înregistrarea prealabilă pentru accesul la demo-uri, din cauza cererii copleșitoare.
Orloj, un joc euro strategic complex, bazat pe ceasul astronomic din Praga, a atras atenția prin mecanicile sale de plasare a lucrătorilor și rondel.
La standul Devir, jucătorii s-au așezat la coadă pentru Covenant, un joc creat de Germán P. Millán despre reconstrucția unui oraș al dwarfilor.
Alte titluri căutate au inclus Aquaria, un joc despre construcție al acvariilor de la Tomáš Holek, designerul apreciatului SETI, Voynich Puzzle, un joc de puzzle bazat pe misteriosul manuscris Voynich, și Recall, un joc de explorare a civilizațiilor antice.
Pe lângă lansări, CGE (Czech Games Edition) a organizat o vânătoare de comori în cadrul târgului, cu indicii criptice și puzzle-uri de rezolvat la diferite stand-uri ale festivalului.
La standul Lookout Games, vizitatorii au stat la coadă pentru a învârti o roată cu premii, având șansa de a câștiga jocuri și produse promoționale cu ocazia sărbătorii a 25 de ani de la înființarea editurii.
