Sony, lider în domeniul produselor electronice și al jocurilor video, este în discuții avansate pentru achiziționarea Kadokawa, compania mamă a Arclight, o importantă editură de jocuri de societate din Japonia și organizator al evenimentului Tokyo Game Market.
Arclight are o istorie bogată în domeniul jocurilor de masă din Japonia, înființată în 1998 și responsabilă pentru organizarea celui mai mare eveniment de RPG din țară. Compania operează 32 de magazine și a început să desfășoare Tokyo Game Market în 2010, un eveniment care a avut o participare de aproximativ 25.000 de vizitatori la ultima ediție.
Conform raportărilor recente, oferta de 2,7 miliarde de dolari reflectă strategia Sony de a-și extinde portofoliul de proprietăți intelectuale, având în vedere că firma deja deține o participație de 2% în Kadokawa, care include și studioul de jocuri FromSoftware, cunoscut pentru titluri precum Elden Ring și Dark Souls.
Informațiile sugerează că negocierile ar putea fi finalizate în câteva săptămâni, însă nici Sony, nici Kadokawa nu au dorit să comenteze asupra acestor discuții. Kadokawa a achiziționat Arclight în urmă cu șase luni ca parte a strategiei sale de a dezvolta noi proprietăți intelectuale prin explorarea diverselor medii, exemplificată recent prin anunțul că Elden Ring va fi adaptat într-un webcomic, ceea ce deschide uși pentru adaptarea altor titluri din portofoliul său în jocuri de societate.
În trecut, Sony a licențiat deja mai multe dintre celebrele sale IP-uri pentru a fi transformate în jocuri de societate, cum ar fi „Horizon: Zero Dawn” și „The Last of Us”, ambele având un succes notabil pe platformele de crowdfunding.
Deși o astfel de achiziție ar putea propulsa Arclight, există riscuri asociate cu integrarea într-o companie mare, unde diviziile mici pot suferi de pe urma politicilor corporative, inclusiv prin reducerea personalului sau chiar vânzarea acestora. Aceasta este o problemă recurentă în industria de jocuri, exemplificată recent prin închiderea Dicebreaker, la doar câteva săptămâni după achiziționarea sa de către IGN.