Un nou Scrabble, un nou mod de a aduce oamenii împreună

Odată cu apariția sa pe scenă, Scrabble-ul a devenit un joc care a adunat familii și a provocat argumente haotice în aceeași măsură.

Dar acum, în ceea ce poate aduce atât bucurie imensă, cât și suspine de dezamăgire, latura competitivă a jocului de masă ar putea fi redusă.

Mattel a lansat o nouă modalitate de a juca, cu o versiune a Scrabble-ului cu o tablă cu două fețe, concepută pentru ca oamenii să poată juca în echipă, completând cărți de obiectiv la nivelul de dificultate ales.

Jucătorii primesc, de asemenea, cărți ajutătoare pe care le pot folosi pe parcursul jocului și un joc mai rapid, cu un sistem simplu de punctaj. Scopul, conform celor de la Mattel, a fost de a face jocul mai inclusiv pentru oricine găsește jocurile de cuvinte intimidante.

Ray Adler, vicepreședinte și șef global al jocurilor la Mattel, a declarat:
„Scrabble-ul a trecut cu adevărat testul timpului ca unul dintre cele mai populare jocuri de masă din istorie, și vrem să ne asigurăm că jocul continuă să fie inclusiv pentru toți jucătorii. Pentru oricine a gândit vreodată „jocurile de cuvinte nu sunt pentru mine”, sau s-a simțit puțin intimidat de jocul clasic, modul de a juca Scrabble împreună este o opțiune ideală.”

Adler a afirmat că jocul încă le permite jucătorilor să sărbătorească „minunea cuvintelor”, dar și să „aducă oamenii împreună”.

Brett Smitheram, campion mondial la Scrabble în 2016, a declarat că noul joc „se aliniază la o tendință în rândul tinerilor care vor să evite jocurile competitive și senzația de pierdere, preferând în schimb munca în echipă și colaborarea pentru a atinge împreună un obiectiv distractiv”.

Un nou studiu realizat pentru a coincide cu lansarea noului joc a constatat că peste jumătate (51%) dintre jucătorii de jocuri de societate îl folosesc ca modalitate de a se deconecta de pe social media și 65% au declarat că i-a ajutat să se relaxeze.

Studiul a constatat că fiecare generație se bucură de jocurile de societate din motive diferite, jumătate (55%) dintre jucătorii de jocuri de societate cu vârsta cuprinsă între 34-54 de ani o fac pentru a se relaxa și 69% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani joacă pentru a se conecta cu prietenii.

Când vine vorba de jocuri competitive, 35% dintre britanici cred că cei din generația baby boomer sunt cei mai competitivi, urmați de millennials (31%), doar 29% spunând că Generația Z este cea mai competitivă.

Aproape jumătate (49%) dintre jucătorii de Scrabble au încercat să inventeze un cuvânt nou pentru a câștiga, iar 75% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani au trebuit să caute un cuvânt pentru a verifica că este real.

Scrabble-ul a fost mult timp cunoscut pentru introducerea de cuvinte noi în dicționarul oficial de joc. În 2022, dicționarul Merriam-Webster a lansat a șaptea ediție a dicționarului său de jucători de Scrabble, care este arbitrul oficial al cuvintelor acceptabile în jocul popular, și a adăugat 500 de cuvinte noi.

Printre termenii extinși s-au numărat expresii inițial popularizate în limbaj colocvial, cum ar fi „adorbs” (adorabil), „amirite” (am I right) și „bae” (babe). Altele provin din lumea actualităților, cum ar fi „subtweet” și „vax”.

Dăm o tură prin știrile lumii pentru a-ți aduce ultimele noutăți despre jocuri de societate și cele mai noi lansări de board games

HowToPlay.ro

Crowdfunding Știri

Proiectul Kickstarter uitat ajunge în cele din urmă, cu 9 ani întârziere

Un Kickstarter pentru extensii la un joc de societate care era așteptat acum aproape zece ani ajunge în cele din urmă la susținătorii săi. Unii fani e posibil să fi renunțat la speranța de a mai primi conținutul pentru Myth: Journeyman, având în vedere că estimarea inițială a lansării a fost în iunie 2015. Însă, […]

Citește mai mult
people, collective, group
Știri

Kickstarter vs Gamefound: Noua șefă de la Kickstarter vine de la Exploding Kittens

Angajarea lui Maggie Clayton ca noua șefă a departamentului de jocuri de la Kickstarter reprezintă o mișcare strategică valoroasă în lupta continuă a companiei împotriva competitorilor Gamefound și BackerKit, care se concentrează pe jocuri de societate. Clayton și-a adus experiența sa vastă din domeniul vânzărilor și marketingului de la companii precum Exploding Kittens Inc. și […]

Citește mai mult
Știri

Un joc de societate după un joc de mobil după un joc de societate

Hasbro lansează o versiune nouă a celebrului joc de societate Monopoly, bazată pe popularul joc mobil Monopoly Go!. Această inițiativă reprezintă un răspuns la succesul remarcabil al jocului Monopoly Go!, care a generat peste 2 miliarde de dolari în doar 10 luni de la lansare. Versiunea de masă a jocului Monopoly Go! este concepută pentru […]

Citește mai mult