
CMON, un nume cunoscut în industria jocurilor de societate, se confruntă cu dificultăți financiare și a decis să vândă drepturile pentru brandul său de succes, Zombicide, către Asmodee, un important publicator și distribuitor internațional. Aceasta tranzacție a fost anunțată pe 10 iunie și marchează prima achiziție a Asmodee după ce a devenit o companie independentă în aprilie.
Zombicide va fi acum sub egida Guillotime Games, aparținând Asmodee. Detaliile financiare ale tranzacției au rămas confidențiale, iar deocamdată nu este clar dacă echipa de dezvoltare a Zombicide va face parte din noua structură.
Primul Zombicide a fost lansat prin crowdfunding pe Kickstarter în 2012, adunând 781.597 de dolari. Acest joc de tip dungeon crawler a reprezentat un moment de cotitură pentru CMON, schimbând peisajul jocurilor de masă prin popularizarea campaniilor de crowdfunding. De-a lungul timpului, Zombicide a beneficiat de numeroase extensii și spin-offuri.
Formula de succes a Zombicide, care include un design grafic atractiv, reguli accesibile și o mulțime de miniaturi din plastic, a influențat profund vânzările de jocuri. Multe edituri s-au convins că cele mai bune jocuri trebuie să aibă o mulțime de componente fizice, chiar și atunci când regulile nu solicită neapărat acest lucru.
Recent, CMON a mai vândut alte trei linii populare de jocuri, Blood Rage, Rising Sun și ANKH: Gods of Egypt, lui Tabletop Tycoon. Asta s-a întâmplat la sfârșitul lunii mai, iar în aprilie departamentul de dezvoltare a fost redus, ca urmare a tarifelor pe importurile din China. Compania a avut probleme evidente și înainte de aceste măsuri, având acțiunile delistate de pe bursa din Hong Kong.
Asmodee, devenită recent o entitate independentă după ani petrecuți sub Embracer Group, are planuri ambițioase de expansiune. CEO-ul Thomas Koegler a declarat că firma are în vedere achiziționarea unor branduri promițătoare de jocuri de societate. Se pare că există o listă de cel puțin douăzeci de companii pe radarul lor.