City of Six Moons, este pe cale să schimbe complet modul în care învățăm un joc – cu regulamentul scris într-o limbă extraterestră pe care va trebui să o traduci pentru a juca. Și surpriza? Nu vei ști niciodată dacă ai făcut-o corect.
City of Six Moons este descris de designerul Amabel Holland ca fiind atât un joc despre ghidarea destinelor unei civilizații extraterestre, cât și un joc conceput ca și cum ar fi fost făcut de o civilizație extraterestră în viața reală.
Astfel, Holland a scris întregul regulament al jocului într-o limbă compusă din pictograme, glife și simboluri, stabilind o provocare pentru jucător de a descifra limba înainte de a putea citi regulile jocului propriu-zis. Pentru a desluși secretele jocului, va trebui să te bazezi atât pe propriile tale presupuneri culturale existente, cât și pe acceptarea faptului că cultura civilizației extraterestre care l-a creat este foarte diferită de cea a omenirii.
Cu umor, Holland menționează că jucătorii nu vor ști niciodată dacă au descifrat perfect codul, iar ea va refuza să răspundă la întrebări despre regulile jocului.
Din toate acestea, evident, nu știm exact cum va decurge jocul sau cât de mult va dura, știm doar că va fi o experiență solo cu un set de componente necesare pentru a juca jocul în cutie, alături de regulament. Presupunem că acele componente vor fi fie lipsite de limbaj, fie marcate în același cod ca regulile, deși încă nu știm ce piese de joc vor fi incluse.
Holland a confirmat că City of Six Moons va fi un “joc funcțional, rejucabil” pentru cei care reușesc să-și descifreze regulile (sau cel puțin suficient pentru a juca), deși descifrarea codului este considerată o parte esențială a pachetului.
City of Six Moons urmează să fie lansat luna viitoare de Hollandspiele, editura deținută de Holland. Mult noroc celor care se pregătesc să abordeze această provocare!