Convenția nord-americană pentru jocuri de societate Gen Con a reușit să doboare noi recorduri după ce un număr de 71.000 de persoane s-au adunat la Indianapolis pentru evenimentul din acest an. Festivalul a fost complet vândut pentru prima dată în cei 56 de ani de istorie, fără bilete disponibile pe parcursul celor patru zile ale evenimentului.
Roberto Di Meglio, director de producție la Ares Games, a spus că, deși impresiile sale generale despre evenimentul din 2024 au fost “foarte bune” și vânzările au fost “excelente”, el credea că au fost vizibile probleme legate de logistica și provocările organizaționale la convenție.
El a declarat că furnizorul exclusiv de logistică al Gen Con, Fern Expo, părea “suprasolicitat, astfel încât a trebuit să așteptăm ore în șir înainte de a primi materialele noastre pentru stand, atât în momentul instalării, cât și duminică, la demontare”.
Di Meglio a adăugat: „Duminică, a trebuit să așteptăm mai mult de trei ore după închiderea show-ului pentru a ne primi standurile goale din depozit (paleți și cartoane) și am terminat munca la 9.40pm – doar câteva minute înainte de închiderea sălii, cu riscul de a fi nevoiți să reluăm munca luni dimineață.
„Cred că, cu siguranță, sunt posibile îmbunătățiri – mai ales având în vedere că aceste servicii nu sunt deloc ieftine.”
Scott Morris, director de vânzări și marketing la Lucky Duck Games, a fost mai pozitiv în ceea ce privește situația logisitcă a evenimentului din acest an.
Gen Con a fost excelent anul acesta! Este clar că a fost cea mai mare participare până acum, și s-a simțit peste tot, nu numai în sala expozanților, ci și în celelalte locuri unde se desfășurau evenimente și activități.
A fost aglomerat și plin de viață, în moduri bune. Din perspectiva unui publisher, simt că logistica a fost foarte bine gestionată anul acesta. Nu am avut probleme cu primirea produselor noastre, manipularea paleților noștri sau construcția și expunerea bannerelor, etc, pe locație.
Toată lumea a fost de ajutor, informativă și și-a îndeplinit munca bine. Atunci când această parte a unui show merge bine, viața unui publisher devine pe loc mult mai ușoară.
Morris însă a subliniat că ar dori să se acorde o mai mare atenție sănătății la festival, dat fiind numărul mare de oameni care socializau și realitatea răspândirii bolilor printre participanți.
A avea mai mult dezinfectant pentru mâini disponibil la stații în jurul ICC-ului ar fi benefic. Cu multe persoane din industrie participând la SDCC în săptămâna precedentă, au fost multe îngrijorări legate de sănătate.
Au existat mai multe postări pe rețelele sociale în care participanții au împărtășit că au fost testați pozitiv pentru Covid, și alții nu se simt bine. Cu show-uri consecutive cu mulțimi mari, este aproape inevitabil ca cineva să se îmbolnăvească.
Mai multe opțiuni pentru siguranță în această zonă ar fi binevenite.
Gen Con își are începuturile într-un eveniment organizat la casa co-creatorului Dungeons & Dragons, Gary Gygax, din Wisconsin, în 1967, primul eveniment Gen Con oficial având loc pentru mai puțin de 100 de persoane în anul următor, la Lake Geneva, WI, la Horticultural Hall.
Convenția a depășit bariera de 20.000 de participanți în 1993, și a fluctuat între acest număr și aproximativ 30.000 până în 2010, înainte de a se dubla ca mărime în următorii cinci ani. Show-ul s-a mutat din Wisconsin în locația sa actuală din Indianapolis în 2003.
Participarea a rămas constant peste 60.000 de persoane până în 2019, când ultimul Gen Con înainte de o pauză de un an din cauza pandemiei de coronavirus a atras mai mult de 70.000 de persoane la show.
Gen Con s-a întors cu mai mult de 35.000 de participanți la primul show post-Covid din 2021, dar s-a refăcut rapid la peste 70.000 de persoane până anul trecut.
Președintele Gen Con, David Hoppe, a declarat după evenimentul de săptămâna trecută:
Gen Con 2024 a fost un succes și suntem încă o dată copleșiți de pasiunea participanților noștri și de ospitalitatea Indianapolis-ului.
Am fost mândri să ne alăturăm participanților noștri în ocazia istorică a aniversării a 50 de ani de Dungeons & Dragons, pentru a sărbători cât de mult s-au dezvoltat atât D&D, cât și Gen Con, în ceea ce privește amploarea și influența culturală pe parcursul ultimilor cinci decenii.”