Jocul de societate pierdut al lui Kurt Vonnegut este în sfârșit disponibil la vânzare

Kurt Vonnegut a fost un romancier american, cel mai bine cunoscut pentru operele sale Abatorul cinci (Slaughterhouse-Five, 1969), Leagănul pisicii (Cat’s Cradle, 1963) și Micul dejun al campionilor (Breakfast of Champions, 1973).

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Vonnegut, un descendent al unei lungi linii de imigranți germani din Statele Unite, a fost capturat în Dresden exact când orașul era devastat de bombardamentele aliaților.

Experiența sa în captivitate a avut un impact profund asupra operei sale literare, având în vedere că prizonierii erau cazați într-un abator. Drept urmare, temele pacifiste reapăreau recurent în romanele sale de după întoarcerea acasă. Cu toate acestea, este surprinzător că timpul său liber l-a condus spre proiectarea unui joc de societate militar.

După publicarea primului său roman, „Player Piano”, în 1952, care a primit critici favorabile, dar vânzări modeste, l-a determinat să caute surse alternative de venit pentru a-și întreține familia. Printre numeroasele sale ocupații, care au inclus relații publice, un dealer de automobile și o scurtă experiență la „Sports Illustrated”, cel mai mult și-a dorit să dezvolte un joc de societate intitulat „General Headquarters”.

Deși cititorii romanelor lui Vonnegut ar putea anticipa un comentariu ironic asupra futilității războiului, jocul „GHQ” se dovedește un joc de strategie dinamic pentru două persoane, în care jucătorii manevrează unități militare pentru a captura poziția adversarului. Vonnegut nu a reușit să vândă niciodată acest joc, însă acesta a devenit recent disponibil pentru achiziție în magazinele Barnes & Noble din Statele Unite.

Proiectul a fost coordonat de designerul de jocuri Geoff Engelstein, care a descoperit o mențiune scurtă despre „GHQ” și a decis să investigheze statutul jocului. Printre cele 40 de pagini de notițe găsite în arhivele lui Vonnegut, se regăsesc atât diverse revizuiri ale regulilor, cât și scrisori de promovare adresate companiilor de jocuri, sugerând că „GHQ” ar putea deveni cea de-a treia populară variantă a jocului de șah și chiar ar putea fi folosit pentru instruirea cadetilor de la Academia Militară a Statelor Unite de la West Point.

Deși jocul nu mai este probabil destinat curriculei academiei militare, acesta ar putea deveni un obiect de colecție dorit în rândul pasionaților de lucruri legate de Vonnegut. Potrivit magazinului online al Muzeului și Bibliotecii Kurt Vonnegut, prima ediție a jocului „GHQ” este dotată cu piese din lemn de lux și un ghid de comentarii de 24 de pagini, care oferă perspective asupra procesului său creativ prin intermediul notelor originale ale lui Kurt Vonnegut.

Dăm o tură prin știrile lumii pentru a-ți aduce ultimele noutăți despre jocuri de societate și cele mai noi lansări de board games

HowToPlay.ro

Știri

Groaza de pe masa de joc: ce ne jucăm de Halloween

​Pe măsură ce sezonul de Halloween se apropie, interesul pentru jocurile de societate cu tematică de groază și mister crește. Iată o listă de jocuri potrivite tematic pentru acest weekend: ​Mysterium: Un joc cooperativ de deducție de la editura Libellud, cunoscută pentru Dixit și Seasons. Creat de Oleksandr Nevskiy și Oleg Sidorenko, cu ilustrații de […]

Citește mai mult
Știri

Schimb de resurse: Netflix obține Catan

​Netflix a anunțat achiziționarea drepturilor globale exclusive pentru dezvoltarea mai multor proiecte bazate pe emblematicul joc de societate Catan. Planurile platformei de streaming includ filme și seriale TV (atât scenarizate, cât și non-scenarizate, în format live-action și animație). Aceasta reprezintă cea mai mare expansiune în domeniul divertismentului pentru Catan de la lansarea sa în 1995. […]

Citește mai mult
Știri

Prezența românească la Essen Spiel 2025: Edituri și designeri la cel mai mare târg de jocuri

Târgul internațional Spiel Essen 2025, desfășurat în perioada 23-26 octombrie, reunește anul acesta peste 950 de expozanți din 50 de țări în șapte hale expoziționale, cu o estimare de aproximativ 220.000 de vizitatori. Printre miile de jocuri prezentate, prezența românească este marcată atât prin standuri proprii de edituri, cât și prin designeri care își prezintă […]

Citește mai mult