Kingdomino “Uga Buga” – Inapoi la origini REVIEW

Articol scris de:

Review Kingdomino Origins

Review Kingdomino Origins

Mai întâi Bruno Cathala ne-a pus în pielea unui rege dornic sa își extindă regatul, apoi a unei regine neînfricate gata sa se lupte și cu dragonii pentru regatul ei. Apoi a trebuit sa înfruntam uriașii puși pe distrugere. Am folosit vrăjitorii din regat pentru a ne duela si a crea cel mai frumos regat. Iar, acum trebuie sa ne întoarcem la origini, intrând în pielea oamenilor preistorici ce de-abia au descoperit focul.

Pentru a iti putea întreține tribul vei fi nevoit sa explorezi împrejurimile satului tău pentru a vana, pescui sau a aduna mâncare si pietre. Te vei folosi de puterea focului pentru a cucerii noi teritorii de vanatoare, imblanzind chiar si flacarile vulcanilor, cu ajutorul carora vei deveni mai puternic. Pentru a explora iti vei folosi doar șeful de trib, dar vei putea recruta si noi membrii în trib, fiecare cu abilități speciale: vânători, pescari, sculptori sau războinici sunt doar câteva din acestia, ajutându-te prin specializările lor sa câștigi mai multe puncte și sa iti domini adversarii.

CUM SE JOACA

Dupa cum sugerează și numele jocului, in Kingdomino, la fel ca în clasicul domino, va trebui sa așezi cartonase formate din doua părți de teren distincte, în fata ta, dupa anumite reguli, astfel încât sa iti dezvolți cea mai prolifica așezare cu putință prin dezvoltarea unui teritoriu de vanatoare de 5×5 careuri, respectiv 7×7 in doi jucatori. Fiecare piesa nou plasata trebuie așezată astfel încât cel puțin un tip de teren de pe ea sa se potrivească cu unul deja așezat jos. Astfel vei creea zone cu același tip de relief, iar cu cât aceste zone vor fi mai mari, cu atât vei înscrie mai multe puncte. Dar toate acestea nu sunt de ajuns pentru a fi cel mai bun. Pentru a câștiga și mai multe puncte poți folosi puterea focului, putere răspândita de vulcani. Prin așezarea tile-urilor cu vulcani vei alege unde va cădea lava, câștigând astfel puncte în plus cu ajutorul fiecarui nou jeton de foc adăugat.

Jocul are trei moduri de joc:

1. Varianta de joc a descoperirilor. Aceasta varianta este foarte apropiata de varianta de baza, aproape la fel ca și cea din primul joc din serie, Kingdomino. Ca diferenta este introducerea tile-urilor cu vulcani. Acestea vor adăuga jetoane cu 1, 2 sau 3 flăcări pe teritoriile învecinate. Zonele cu vulcani nu vor scora nici un punct la finalul jocului, dar flăcările acestora vor fi luate în considerare atunci când calculam punctele aduse de teritoriul pe care acestea se afla.

2. Varianta de joc totem. În aceasta varianta vor fi adăugate câteva tipuri de resurse din lemn. Fiecare tip de relief va produce un tip de resursa. Resursele produse sunt mamut, peste, ciupercă și piatra. Acestea te vor ajuta sa câștigi puncte dacă deții majoritatea. La sfârșitul jocului fiecare resursa va aduce un punct, iar cel care deține majoritatea pe fiecare categorie va mai primi un bonus.

3. Varianta de joc triburi. În aceasta varianta, în afara de jetoanele resursa, se vor adăuga noi membrii de trib specializați pe diferite sarcini. În cele 22 de placute cu membrii de trib vei găsi 10 tipuri diferite de specializări, fiecare aducând puncte în plus în funcție de jetoanele resursa, flăcări sau alți oameni care se afla pe zonele lor învecinate. De exemplu, sculptorul iti va aduce 5 puncte pentru fiecare resursa piatra care se afla în jurul lui, iar femeia care jonglează cu focul câte 1 punct pentru fiecare jeton flăcări. În cazul războinicilor, aceștia sunt de 3 tipuri, având putere diferita, de la 1 la 3. Cu cât grupul războinicilor este mai mare, cu atât vor scora mai multe puncte, inmultind la finalul jocului numărul de războinici cu puterea adunata a acestora.

Fiecare varianta de joc va creste treptat dificultatea jocului. Daca la prima varianta vei fi atent doar la poziționarea în funcție de zonele de relief, încercând sa faci zone cât mai vaste de același tip și sa adaugi jetoane de foc cu ajutorul vulcanilor, lucrurile se vor schimba radical la varianta de joc triburi. În afara de tipul regiunilor, va trebui sa urmărești numărul resurselor deținute dar și sa creezi zone cât mai bine optimizate din punct de vedere al așezării resurselor dobândite, prin care noii membri ai tribului sa aduca cât mai multe puncte.

Jocul îl poți juca în “varianta de joc a descoperirilor” dacă vrei o partida rapida în care sa rezolvi un puzzle cu o dificultate scăzută, sa incerci “varianta de joc totem” pentru o dificultate intermediara sau, daca vrei o încercare cu adevărat dificila. trebuie sa încerci “varianta de joc triburi”. Dintre cele trei variante, cel mai mult am preferat-o pe a doua. Prima poate parea prea simpla, iar a treia, cea cu triburile, poate fi uneori prea mult fata de ceea ce iti doresti de la un joc rapid si usor.

Am jucat jocul exclusiv în 2 jucători. Sunt câteva mici diferențe fata de jocul în 3-4 dar nu schimba cu mult modul de joc sau experienta. Se joaca foarte bine în 2 jucători și chiar îl recomandam călduros pentru cei care nu au un grup de joaca mai mare. Ca diferențe, în varianta de 2 jucători fiecare va avea 2 șefi de trib iar zona construita va fi de 7×7 zone.

Regulamentul jocului este mic; pentru a juca varianta de baza este nevoie sa parcurgi doar 2 pagini. Pentru fiecare varianta se mai adaugă câte o pagina jumătate de regulament. Lucrul acesta îl face perfect pentru cei care nu sunt prea prietenoși cu regulamentele stufoase, învățarea jocului va lua mai puțin timp și vei avea mai mult timp pentru joc.

Interactiunea dintre jucatori este indirecta, aceasta putand fi minima in cazul in care iti vezi de treaba ta si de regiunile proprii sau poate fi considerabila daca esti un jucator competitiv si urmaresti ce fac adversarii tai pentru a incerca sa sustragi placutele de care acestia au nevoie. Noi facem parte din cea de-a doua categorie, deci am interactionat destul de mult.

Pentru toate cele trei variante de joc exista doua reguli optionale: Imperiul focului care aduce 10 puncte de victorie daca coliba ta se afla in mijlocul teritoriului de vanatoare si Homo Habilis care acorda 5 puncte bonus data teritoriul de 5×5/7×7 careuri este complet. Ambele, desi adauga un plus de restrictionare, vin cu un grad crescut de satisfactie la finalul jocului.

COMPONENTE SI DESIGN

Jocul vine într-o cutie compacta, care are în interior un insert perfect pentru componentele conținute. Ca si la celelalte variante de Kingdomino, cartonașele de joc sunt dintr-un carton foarte calitativ, lucios și gros. Pionii si jetoanele de resurse sunt din lemn, avand forme reprezentative. Pe placutele domino avem, de asemenea, desenate formele resursa corespunzatoare.

Grafica desenelor este plăcută, clara, avand un aspect usor de caricatura draguta si amuzanta. La fel ca și la celelalte jocuri din serie, tile-ul principal de unde vei începe explorarea vine cu o forma 3D, de data aceasta fiind o coliba, spre deosebire de castelul cu care venea în celelalte versiuni.

CONCLUZII

Kingdomino Origini este genul de joc care se potriveste atat pentru non-jucatori sau jucatori ocazionali, cat si pentru jucatorii inraiti de jocuri de societate, fiind destul de captivant incat sa iti ofere 25 de minute pline de decizii ce te vor tine lipit de masa de joc. Este un joc simplu, insa reuseste sa iti puna mintea la contribuite in crearea si optimizarea teritoriului perfect de vanatoare.

Este un joc de familie, grafica si tema fiind foarte atractive chiar si pentru cei mici, putand fi jucat incepand cu varsta de 8 ani. Cele trei variante de joc sunt un mare plus, jocul devenind cu greu repetitiv. Teritoriile de vanatoare vor fi diferite de fiecare data, iar pentru ca dificultatea fiecarei variante este diferita, exista optiuni pentru orice dispozitie si preferinte.

Rating 8/10

Daca esti curios ce se ascunde in cutia jocului poti viziona unboxingul pe care l-am facut: Unboxing

Pentru mai mult content aruncati un ochi pe profilul nostru de instagram: BoardGameColors

In spatele numelui de scena BoardGameColors se ascund Marian si Larisa. Primul contact cu jocurile de societate l-au avut cu peste 15 ani in urma si de atunci nu se mai pot opri din joaca.

HowToPlay.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reviews

Beppo Ieduțul Nărăvaș – Review

Micuțul Gruia coborî repede pe scara căsuței din copac. Se strecurase cât de ușor putuse astfel încât ceilalți copii din căsuța sa nu il vadă. Voia sa ajungă acasă primul, voia sa fie el cel care castiga provocarea. Mai știa si ca prietenii lui erau cam glumeți și puși pe șotii, cel mai bine era […]

Citește mai mult
Reviews

Urc la deal, cobor la vale – Maple Valley Review

După succesul avut cu Creature Comforts, cei de la Kids Table BG ne invită să revenim în satul dintre munți și să pornim într-o nouă aventură în Maple Valley. Cele mai drăguțe animăluțe din universul jocurilor de societate au din nou nevoie de ajutorul tău. După ce și-au umplut cămările cu bunătăți, au terminat de […]

Citește mai mult
Reviews

Foundations of Rome – Review by Masa cu Boardgames

Morcheeba spune că Roma “nu a fost construită într-o zi”, iar Foundations of Rome reprezintă destul de bine această zicală. Deși prin acest board game poți construi Roma de mai multe ori într-o zi, ba chiar de vreo 2 ori în 2 ore, pentru a atinge perfectiunea ai nevoie de muuuulte zile. La Masa cu […]

Citește mai mult