Lansarea Tabletop Game Designers Association

Articol scris de:

Asociația Designerilor de Jocuri de Societate (TTGDA), o organizație profesională axată pe promovarea respectului pentru munca și proprietatea intelectuală a designerilor freelance de jocuri, a anunțat în 6 mai 2024 lansarea website-ului său (www.ttgda.org). De la proiectarea și testarea jocurilor până la negocierea și semnarea contractelor, TTGDA își propune să îi asiste atât pe începători, cât și pe profesioniștii consacrați, prin definirea celor mai bune practici și furnizarea de resurse utile designerilor.

Dacă sunteți designeri s-ar putea să vreți susținerea acestei asociații din care fac parte designeri de renume, precum Geoff Engelstein, Elizabeth Hargrave, Scott Brady, Rob Daviau, Matt Dunstan, James Ernest, Sydney Engelstein, Jenna Felli, Mike Fitzgerald, Richard Garfield, Jonathan Gilmour, Mark Herman, Justin Jacobsen, Matt Leacock, Tom Lehman, Eric Zimmerman etc.

Obiective imediate ale asociației:

  1. Standardizarea informațiilor din rapoartele de redevențe:
    • Asigurarea unei prezentări uniforme și clare a informațiilor financiare legate de jocurile de societate.
    • Definirea standardelor pentru formatare, terminologie și prezentarea datelor.
    • Facilitarea comparării performanțelor diferitelor jocuri și proiecte.
  1. Listarea designerilor de jocuri ca autori pe marile platforme online de vânzare:
    • Recunoașterea contribuției designerilor de jocuri ca artiști creativi.
    • Creșterea vizibilității și reputației designerilor individuali.
    • Oferirea de informații clare consumatorilor cu privire la cine a creat jocul.
  1. Definirea termenilor precum designer, dezvoltator, grafician, artist, editor etc. pentru creditele jocurilor:
    • Stabilirea unor definiții clare și consecvente pentru rolurile diferite implicate în crearea jocurilor.
    • Asigurarea unei atribuiri corecte a meritelor pentru munca depusă.
    • Evitarea confuziei și ambiguității în nominalizarea autorilor jocurilor.
  1. Stabilirea unor așteptări privind avansurile pentru toate aspectele lucrului de design, inclusiv expansiuni și explorări:
    • Garantarea unei compensări echitabile pentru designerii de jocuri pentru munca lor.
    • Stabilirea unor principii clare pentru calcularea avansurilor.
    • Luarea în considerare a tuturor aspectelor designului, inclusiv expansiuni și explorări.
  1. Crearea unor standarde pentru drepturile non-joc, cum ar fi versiunile electronice, produsele derivate sau filmele/serialele TV:
    • Definirea modului în care designerii de jocuri își pot valorifica proprietatea intelectuală dincolo de jocul fizic.
    • Stabilirea unor principii echitabile pentru distribuirea veniturilor din drepturile non-joc.
    • Protejarea intereselor designerilor de jocuri în exploatarea comercială a operei lor.
  1. Standardizarea a ceea ce revine designerului atunci când drepturile de licență expiră:
    • Stabilirea unor reguli clare cu privire la cine deține proprietatea intelectuală a jocului după expirarea licenței.
    • Asigurarea unei compensații echitabile pentru designerii de jocuri în caz de expirare a licenței.
    • Prevenirea exploatării neautorizate a jocurilor de societate.
  1. Conectarea jurnaliștilor și a presei care scrie despre jocuri de societate și design de jocuri cu experți relevanți:
    • Facilitarea accesului la informații și perspective de specialitate pentru jurnaliști și mass-media.
    • Promovarea unei discuții informate și nuanțate despre jocurile de societate și designul lor.
    • Creșterea gradului de conștientizare a publicului cu privire la industria jocurilor de societate.
  1. Colaborarea cu instituții precum Strong Museum of Play și Universitatea Stanford pentru a păstra istoria jocurilor de societate:
    • Asigurarea preservării și accesului la materiale legate de istoria jocurilor de societate.
    • Sprijinirea cercetării și a burselor academice dedicate jocurilor de societate.
    • Promovarea aprecierii și înțelegerii culturii jocurilor de societate.

Sursa informației: https://www.ttgda.org

Sunt un consultant de afaceri cu 25 de ani de experiență în multinaționale IT și un pasionat jucător de jocuri de societate, care din 2020 sprijină activ comunitatea și industria jocurilor de societate din România.

HowToPlay.ro

Știri

Snowcrest – management de cărți și resurse într-un tărâm mistic înzăpezit

Snowcrest, un nou joc de societate fantasy pentru 1 până la 4 jucători, combină mecanici de management al cărților din mână, cărți cu utilizări multiple și o tablă de joc modulară sub formă de grilă. Jocul este creat de designerul Philip duBarry, cunoscut pentru titluri precum Black Orchestra și Spirits of the Rice Paddy, și […]

Citește mai mult
Crowdfunding Știri

Clank! Catacombs se extinde în adâncuri cu noua extensie Underworld

O nouă extensie pentru jocul de societate de tip deck-building și explorare de temnițe, Clank! Catacombs, a fost anunțată și lansată printr-o campanie pe platforma Kickstarter. Intitulată Clank! Catacombs: Underworld, aceasta este a doua extensie pentru joc și introduce un tărâm complet nou, situat sub catacombele deja cunoscute. Extensia este creată de designerul original al […]

Citește mai mult
Crowdfunding Știri

O aventură legacy pe mare: Allplay lansează campania pentru Sail Legacy

Editura Allplay a lansat o campanie de crowdfunding pe platforma Kickstarter pentru jocul Sail Legacy, o continuare a jocului cooperativ de tip „trick-taking” pentru doi jucători, Sail. Campania include și alte două jocuri noi din aceeași categorie, Savage Bowl și Sick Tricks. Proiectul reprezintă cel mai complex titlu de până acum pentru editura Allplay și […]

Citește mai mult