Lansarea Tabletop Game Designers Association

Articol scris de:

Asociația Designerilor de Jocuri de Societate (TTGDA), o organizație profesională axată pe promovarea respectului pentru munca și proprietatea intelectuală a designerilor freelance de jocuri, a anunțat în 6 mai 2024 lansarea website-ului său (www.ttgda.org). De la proiectarea și testarea jocurilor până la negocierea și semnarea contractelor, TTGDA își propune să îi asiste atât pe începători, cât și pe profesioniștii consacrați, prin definirea celor mai bune practici și furnizarea de resurse utile designerilor.

Dacă sunteți designeri s-ar putea să vreți susținerea acestei asociații din care fac parte designeri de renume, precum Geoff Engelstein, Elizabeth Hargrave, Scott Brady, Rob Daviau, Matt Dunstan, James Ernest, Sydney Engelstein, Jenna Felli, Mike Fitzgerald, Richard Garfield, Jonathan Gilmour, Mark Herman, Justin Jacobsen, Matt Leacock, Tom Lehman, Eric Zimmerman etc.

Obiective imediate ale asociației:

  1. Standardizarea informațiilor din rapoartele de redevențe:
    • Asigurarea unei prezentări uniforme și clare a informațiilor financiare legate de jocurile de societate.
    • Definirea standardelor pentru formatare, terminologie și prezentarea datelor.
    • Facilitarea comparării performanțelor diferitelor jocuri și proiecte.
  1. Listarea designerilor de jocuri ca autori pe marile platforme online de vânzare:
    • Recunoașterea contribuției designerilor de jocuri ca artiști creativi.
    • Creșterea vizibilității și reputației designerilor individuali.
    • Oferirea de informații clare consumatorilor cu privire la cine a creat jocul.
  1. Definirea termenilor precum designer, dezvoltator, grafician, artist, editor etc. pentru creditele jocurilor:
    • Stabilirea unor definiții clare și consecvente pentru rolurile diferite implicate în crearea jocurilor.
    • Asigurarea unei atribuiri corecte a meritelor pentru munca depusă.
    • Evitarea confuziei și ambiguității în nominalizarea autorilor jocurilor.
  1. Stabilirea unor așteptări privind avansurile pentru toate aspectele lucrului de design, inclusiv expansiuni și explorări:
    • Garantarea unei compensări echitabile pentru designerii de jocuri pentru munca lor.
    • Stabilirea unor principii clare pentru calcularea avansurilor.
    • Luarea în considerare a tuturor aspectelor designului, inclusiv expansiuni și explorări.
  1. Crearea unor standarde pentru drepturile non-joc, cum ar fi versiunile electronice, produsele derivate sau filmele/serialele TV:
    • Definirea modului în care designerii de jocuri își pot valorifica proprietatea intelectuală dincolo de jocul fizic.
    • Stabilirea unor principii echitabile pentru distribuirea veniturilor din drepturile non-joc.
    • Protejarea intereselor designerilor de jocuri în exploatarea comercială a operei lor.
  1. Standardizarea a ceea ce revine designerului atunci când drepturile de licență expiră:
    • Stabilirea unor reguli clare cu privire la cine deține proprietatea intelectuală a jocului după expirarea licenței.
    • Asigurarea unei compensații echitabile pentru designerii de jocuri în caz de expirare a licenței.
    • Prevenirea exploatării neautorizate a jocurilor de societate.
  1. Conectarea jurnaliștilor și a presei care scrie despre jocuri de societate și design de jocuri cu experți relevanți:
    • Facilitarea accesului la informații și perspective de specialitate pentru jurnaliști și mass-media.
    • Promovarea unei discuții informate și nuanțate despre jocurile de societate și designul lor.
    • Creșterea gradului de conștientizare a publicului cu privire la industria jocurilor de societate.
  1. Colaborarea cu instituții precum Strong Museum of Play și Universitatea Stanford pentru a păstra istoria jocurilor de societate:
    • Asigurarea preservării și accesului la materiale legate de istoria jocurilor de societate.
    • Sprijinirea cercetării și a burselor academice dedicate jocurilor de societate.
    • Promovarea aprecierii și înțelegerii culturii jocurilor de societate.

Sursa informației: https://www.ttgda.org

Sunt un consultant de afaceri cu 25 de ani de experiență în multinaționale IT și un pasionat jucător de jocuri de societate, care din 2020 sprijină activ comunitatea și industria jocurilor de societate din România.

HowToPlay.ro

Crowdfunding Știri

Proiectul Kickstarter uitat ajunge în cele din urmă, cu 9 ani întârziere

Un Kickstarter pentru extensii la un joc de societate care era așteptat acum aproape zece ani ajunge în cele din urmă la susținătorii săi. Unii fani e posibil să fi renunțat la speranța de a mai primi conținutul pentru Myth: Journeyman, având în vedere că estimarea inițială a lansării a fost în iunie 2015. Însă, […]

Citește mai mult
people, collective, group
Știri

Kickstarter vs Gamefound: Noua șefă de la Kickstarter vine de la Exploding Kittens

Angajarea lui Maggie Clayton ca noua șefă a departamentului de jocuri de la Kickstarter reprezintă o mișcare strategică valoroasă în lupta continuă a companiei împotriva competitorilor Gamefound și BackerKit, care se concentrează pe jocuri de societate. Clayton și-a adus experiența sa vastă din domeniul vânzărilor și marketingului de la companii precum Exploding Kittens Inc. și […]

Citește mai mult
Știri

Un joc de societate după un joc de mobil după un joc de societate

Hasbro lansează o versiune nouă a celebrului joc de societate Monopoly, bazată pe popularul joc mobil Monopoly Go!. Această inițiativă reprezintă un răspuns la succesul remarcabil al jocului Monopoly Go!, care a generat peste 2 miliarde de dolari în doar 10 luni de la lansare. Versiunea de masă a jocului Monopoly Go! este concepută pentru […]

Citește mai mult