Design de jocuri de societate – interviu cu Simone Luciani partea II

În anticiparea călătoriei sale în România anul acesta pentru a participa la Tabăra Jocurilor 2024 în iulie, Gazeta Jocurilor a stat de vorbă cu Simone Luciani pentru a-i adresa câteva întrebări despre industria jocurilor de societate, designul de jocuri, vacanțe și cum se îmbină timpul petrecut alături de familie cu munca. Acest articol este partea a II-a a interviului care se concentrează pe designul de jocuri de societate.

Partea I a interviului se poate găsi aici.

Simone Luciani este un designer italian de jocuri de societate din Fermo. Cu 4 jocuri în top 100 din toate timpurile, este cunoscut pentru jocurile sale complexe, de dificultate medie până la dificilă, precum Tzol’kin, Grand Austria Hotel, Lorenzo il Magnifico, Barrage și, mai recent, Rats of Wistar și Nucleum. Colaborează adesea cu alți designeri italieni precum Daniele Tascini, Virginio Gigli, Flaminia Brasini și Nestore Mangone. A câștigat numeroase premii prestigioase și lucrează în prezent la Cranio Creations ca Director de Dezvoltare.

Când ai început să faci jocuri de societate?

    Creez jocuri de când eram copil. Îmi amintesc că am petrecut mult timp citind regulile și modificând regulile jocurilor pe care le jucam. Primul joc pe care l-am creat de la zero a fost un joc de management de fotbal în care eu și vărul meu am folosit figurine din carton. A fost un joc pe care l-a jucat tot cartierul.

    Cum ai publicat primul tău joc?

      Am participat la mai multe ediții ale “Premio Archimede”, cel mai important concurs pentru prototipuri de jocuri de societate din Italia. După câteva ediții, unul dintre jocurile mele a fost premiat cu cel mai bun joc de cărți și a devenit primul meu joc publicat: Frutti di Mare.

      În cadrul evenimentului Zilele Jocurilor – BGCON 2024 din octombrie anul acesta, se va desfășura un concurs de design de jocuri de societate la care participanții pot avea posibilitatea de a câștiga un contract pentru publicarea jocului de către editura Ludicus!

      Ce crezi că s-a schimbat între timp pentru designeri în ceea ce privește atragerea atenției unui publisher?

        A devenit relativ mai ușor de publicat jocuri, deoarece există mulțe edituri noi și mii de jocuri noi sunt lansate în fiecare an. Cu toate acestea, a vinde bine este mai complicat decât acum cincisprezece ani. Sfatul pe care îl sugerez este să studiați cât mai multe edituri, să propuneți jocuri care se potrivesc liniei lor editoriale este de mare ajutor și economisește mult timp. De asemenea, trebuie să ai puțin noroc!

        Crezi că este mai ușor să lucrezi împreună cu un alt designer?

          Pentru mine, este mult mai ușor. Dacă lucrezi cu altcineva, poți face o mulțime de teste de joc, mai ales în faza inițială a jocului, când trebuie perfecționat. A avea o altă persoană implicată în proiect te ajută să ai un alt punct de vedere și îți influențează ideile. Creativitatea provine în mod fundamental din intersecția elementelor, iar a o face în doi oameni este mult mai ușor și mai stimulant.

          Există o asociație de design de jocuri de societate în Italia. Ne poți spune puțin despre cum funcționează?

            Inventoridigiochi.it este o asociație care a propus un mod diferit de a face design. Nu mai vorbim de oameni care se concentrează în principal pe propriile jocuri, ci de o comunitate conectată, deschisă pentru a împărtăși, a testa împreună și a sugera soluții. Acest lucru a creat o creștere semnificativă în domeniu, precum și un număr de colaborări semnificativ mai mare decât media din alte țări. Ne întâlnim de câteva ori pe an, există o întâlnire națională, dar multe alte evenimente sunt mai mici și răspândite în toată țara.

            Care sunt cele mai importante surse ale tale de inspirație?

            Nu există nicio regulă; de foarte multe ori, inspirația vine din a juca alte jocuri, dar uneori și din filmele pe care le-am văzut. Reproducerea locurilor pe care le-am vizitat se poate întâmpla, dar nu este ușor pentru că există deja mii de jocuri plasate în orice oraș sau loc interesant.

            La ce jocuri lucrezi acum? Ce teme și mecanici ai dori să explorezi mai mult?

            În ultimii doi ani, mi-am mutat atenția către designul de jocuri mai ușoare în comparație cu ceea ce am făcut în trecut. Parțial pentru că îmi place să mă schimb și să înfrunt noi provocări în loc să repet mereu aceleași căi, și parțial pentru că îmi place foarte mult categoria intermediară. Jocuri pentru amatori ai hobby-ului, dar în același timp rapid de explicat și configurat. Mesos, Golden Cup și Etherstone sunt pe cale să fie lansate, dar lucrez la un joc de familie cu o mecanică de construcție deosebită și un joc de cărți cu combo-uri și un concept al timpului. De asemenea, lucrez la alte proiecte mai complexe atât ca autor, cât și ca publisher.

            Anul acesta Simone Luciani își va petrecere vacanța cu familia la a treia ediție Tabăra Jocurilor în Colibița unde va vorbi despre jocurile de societate, iar participanții vor avea ocazia să interacționeze cu el și chiar să testeze prototipurile sale de jocuri încă nelansate.

            Citește și:

            Dăm o tură prin știrile lumii pentru a-ți aduce ultimele noutăți despre jocuri de societate și cele mai noi lansări de board games

            HowToPlay.ro

            Crowdfunding Știri

            Proiectul Kickstarter uitat ajunge în cele din urmă, cu 9 ani întârziere

            Un Kickstarter pentru extensii la un joc de societate care era așteptat acum aproape zece ani ajunge în cele din urmă la susținătorii săi. Unii fani e posibil să fi renunțat la speranța de a mai primi conținutul pentru Myth: Journeyman, având în vedere că estimarea inițială a lansării a fost în iunie 2015. Însă, […]

            Citește mai mult
            people, collective, group
            Știri

            Kickstarter vs Gamefound: Noua șefă de la Kickstarter vine de la Exploding Kittens

            Angajarea lui Maggie Clayton ca noua șefă a departamentului de jocuri de la Kickstarter reprezintă o mișcare strategică valoroasă în lupta continuă a companiei împotriva competitorilor Gamefound și BackerKit, care se concentrează pe jocuri de societate. Clayton și-a adus experiența sa vastă din domeniul vânzărilor și marketingului de la companii precum Exploding Kittens Inc. și […]

            Citește mai mult
            Știri

            Un joc de societate după un joc de mobil după un joc de societate

            Hasbro lansează o versiune nouă a celebrului joc de societate Monopoly, bazată pe popularul joc mobil Monopoly Go!. Această inițiativă reprezintă un răspuns la succesul remarcabil al jocului Monopoly Go!, care a generat peste 2 miliarde de dolari în doar 10 luni de la lansare. Versiunea de masă a jocului Monopoly Go! este concepută pentru […]

            Citește mai mult