Micul Gruia își strânse mai bine pelerina în jurul lui, noaptea era atât de intunecoasa și friguroasa, dar nu se putea opri, trebuia sa ajungă cât mai repede la bătrânul vrăjitor Balduin.
Sa devina ucenic al vrăjitorului era tot ce își dorise, dar nu banuise niciodată ca totul putea deveni atât de periculos. Cu puțin timp înainte aflase ca Vrăjitoarele Rele se îndreaptă spre casa vrăjitorului, iar el trebuia sa ajungă acolo înaintea lor pentru a îl putea avertiza. Iar toate astea nu se puteau întâmpla decât în această noapte întunecată în care deabia vedea la câțiva pași în fața lui. Singurul ajutor la care spera putea veni doar din partea Spiritelor luminoase, dar și acestea erau atât de imprevizibile.
Printre copaci văzu cum de el se apropie o lumina albastra, aceasta trecu mai departe cu viteza, Gruia o zbughi la fuga în urma ei, alerga pana când aceasta dispăru în întuneric, se opri și aștepta din nou. În pădure se mai auzeau și alte zgomote, oare erau ceilalți ucenici? Sau poate erau chiar Vrăjitoarele Rele?
Trebuia sa ajungă cât mai repede la Balduin!
POVESTEA JOCULUI
Muntele Magic este locuinta faimosului vrăjitor Balduin, cel mai bun si înțelept dintre vrăjitori, vestit in toate tinuturile din jur. El are un toiag special ce prezinta in varf o piatra magica la fel de speciala. Pe ea au pus ochii vrăjitoarele rele din cele patru tinuturi, au uneltit impreuna și au pornit degraba pentru a fura piatra. Vrajitoarele ucenice au aflat de planul lor, astfel ca au plecat si ele spre vrajitor, pentru a-l avertiza si ajuta.
In codrul intunecat de la poalele muntelui magic se afla însă multe Spirite Luminoase, creaturi magice jucause, carora le puteti cere ajutorul pentru a ajunge mai rapid la baza muntelui. Ele însă nu fac distinctia intre bine si rau, astfel ca, pot sari si in ajutorul vrăjitoarelor rele.
Cine va reusi sa ajungă cel mai rapid la baza muntelui vrajit?
DESFASURAREA JOCULUI
Muntele Magic este un joc de cooperare si indemanare. Toți jucătorii trebuie sa se consulte si sa lucreze împreună pentru a duce 4 vrajitoare bune prin noaptea intunecata la baza muntelui magic, cu ajutorul Spiritelor Fermecate, inainte ca 3 vrajitoare rele sa ajunga acolo.
Pregatirea jocului este rapida. Se plasează suportii in locurile specifice de pe tabla de joc și apoi se așează tabla pe o suprafata plana. Astfel, harta va fi usor inclinata pentru a înfățișa coborâșul vrajitoarelor si al spiritelor. Pe tabla de joc vom așeza cele 6 vrajitoare bune și 4 vrajitoare rele in locurile corespunzatoare. Bilele de sticla infatisand cele 5 Spirite Fermecate sunt plasate in săculețul din pânză.
Jocul dureaza un număr variabil de ture, in sensul acelor de ceasornic, primul fiind cel mai curajos jucator. Cand este randul tau, tot ce trebuie sa faci este sa tragi o bila din saculet. Aceasta va reprezenta Spiritul Magic care se va aventura in intunecata pădure in aceasta tura. Comunicand cu ceilalti jucatori, trebuie sa decizi din care dintre cele 6 zone de start din partea de sus a hartii va pleca acesta.
Tabla de joc este dubla, evidențiind astfel rutele prin care se poate ajunge la maestrul Balduin. Ea este, de asemenea, șerpuită ocolind obstacolele reprezentate de copaci. Atât vrajitoarele ucenice, cat si cele rele, vor ocupa spatii aflate la intersectia mai multor rute. Asemenea lor, la fiecare intersectie se afla un Spirit Fermecat care asteapta sa le călăuzească drumul intunecat.
Biluta colorata, odată lansata din zona de start, va cobora pe aceste rute, lovindu-se de obstacole si, uneori, schimbandu-si directia. Orice vrajitoare aflata in calea ei, fie ca este buna sau rea, va avansa la urmatorul spatiu disponibil corespunzator culorii Spiritului care a ajutat-o. Biluta isi va continua drumul pana la poalele muntelui, lovind si alte vrajitoare aflate pe ruta ei, astfel ca toate personajele implicate jor fi mutate in jos in ordinea in care au fost atinse, pe spatiile corespunzatoare.
Aceste Spirite Magice trebuie lansate cu grija, pentru ca uneori pot face mai mult rau decat bine. Trebuie sa vorbiti impreuna, sa va alegeti locul de start care ar putea optimiza mutarea si sa sperati ca biluta nu isi va schimba cursul in directia pe care nu o doriti. Daca vedeti ca zona pe care trebuie sa mutati o vrajitoare buna se afla pe drumul de continuare al bilutei care a lovit-o, fiti rapizi si plasati rapid figurina acolo, pentru a beneficia de o noua avansare in acelasi tur. Aveti insa grija sa nu adoptati aceasta metoda atunci când mutati vrajitoarele rele.
Odată ajunse la baza muntelui, daca nu mai exista spatii cu spirite de aceeași culoare, urmatorul pas este langa vrajitorul Balduin, pe spațiul rezervat vrajitoarelor ucenice, respectiv al vrajitoarelor rele, dupa caz.
Jocul se încheie atunci când langa Maestrul Balduin au ajuns 4 vrajitoare ucenice, caz in care acesta si piatra lui pretioasa au fost salvati si ați castigat jocul. Sau atunci cand 3 vrajitoare rele ai ajuns langa vrajitor si au reusit sa ii ia toiagul cu piatra pretioasa. Daca acesta este cazul, ati pierdut jocul.
Muntele Magic are mai multe niveluri de dificultate, de la 1 la 5, adica de la Începător la Marele Maestru, in functie de obiectivul atins de pe tabla de joc cu vrajitorul Balduin.
Jocul are, de asemenea, o varianta de joc competitiva, in care jucatorii se impart din doua echipe: vrajitoarele ucenice vs vrajitoarele rele, iar prima echipa care va duce 3 dintre personajele sale pe tabla de obiectiv va fi castigatoare.
ARTWORK SI COMPONENTE
Arta jocului este placuta, imi aminteste de ilustratiile din cartile pentru copii. Figurinele sunt mari, ușor de manevrat de manute mici. Personal, nu le vad frumos reprezentate, dar copiii au fost încântați de ele, iar parerea lor este mai presus, fiind jocul lor. Bilutele sunt frumos colorate si grele, dar cam mici, greu de gasit daca pica de pe masă.
Tabla de joc este facuta dintr-un carton gros și, atata timp cat nu se va pune presiune pe ea, nu cred ca vor exista probleme de indoire.
CONCLUZII
Muntele Magic a fost apreciat de amandoi copiii. Gruia l-a jucat și i-a plăcut, însă nu stiu din ce motiv, nu prea juca cooperativ, preferand sa câștige vrajitoarele rele. Sânziana, fiind mai mica, s-a bucurat doar sa lanseze bilele si sa plaseze vrajitoarele in diferite locuri.
Jocul este recomandat copiilor peste 5 ani, dar merge bine si de la 4 ani. Ii invata pe cei mici sa își astepte randul, sa anticipeze traiectul bilelor si sa ia decizii strategice pe baza acestuia, orientarea spatiala. De asemenea, va creste toleranta la frustrare, avand in vedere ca bilele lansate pot lovi personajele care nu trebuie, acestea avansand pe tabla de joc.
“Muntele Vrajit” este cel mai nou joc de copii tradus in romana de cei de la HappyColor. Jocul il puteti gasi pe site-ul www.raftulcujocuri.ro
Jocul are in palmares o gramada de nominalizari si premii:
2023 Speelgoed van het Jaar Children’s Game Winner
2023 As d’Or – Jeu de l’Année Enfant Nominee
2022 Tric Trac Nominee
2022 Tric Trac Enfant Nominee
2022 Tric Trac d’Or Enfant
2022 Swiss Gamers Award Kids Winner
2022 Swiss Gamers Award Kids Nominee
2022 Kinderspiel des Jahres Winner
2022 Kinderspiel des Jahres Nominee
RATING 8/10.
Disclaimer: O copie a jocului ne-a fost pusa la dispozitie de Happy Color pentru review.
Mai multe reviewuri gasiti aici: Our Reviews
Ne puteti urmari pe instagram: BoardGameColors