Voulez vous jouer avec moi, ce soir? – Review – Cina la Paris

Articol scris de:

Cu toții ne dorim sa gustam din viata de noapte a orașului iubirii. Cina la Paris te invita sa faci asta, insa de pe partea cealaltă a baricadei, adica din punctul de vedere al industriei ospitalitatii și, în loc de distracție, te va pune puțin la munca. Vei intra în pielea unui antreprenor în plin avânt al dezvoltarii. Va trebui sa intri în cursa dezvoltării unui lanț de restaurante în cea mai aglomerata și, bineînțeles, romantica piața din Paris. Doar ca nu ești singurul care s-a gândit la asta. Astfel, totul se va transforma într-o cursă între 2 și 4 jucători care se vor lupta pentru o bucata din cașcaval, sau mai degrabă pentru o bucata din Camembert.

Dinner in Paris @BoardGameColors

CUM SE JOACA

Jocul durează un număr variabil de runde, fiecare rundă fiind compusa din 2 faze:

Fa acțiunea “Trage o carte resursa”

Alege 2 din urmatoarele 4 actiuni: trage o carte resursa, deschide un restaurant, construieste terase sau indeplineste un obiectiv personal sau comun.

Jocul se încheie fie cand jucătorii au plasat un anumit număr de restaurante, fie cand un jucător a plasat toate terasele din 2 categorii de restaurante, sau nu mai este posibil sa plasati noi restaurante sau terase pe tabla de joc.

Punctajul final include punctele de victorie pentru restaurante, pentru terasele construite, punctele din majoritati si din obiectivele indeplinite sau nu, caz in care se vor scadea puncte. Jucătorul cu cele mai multe puncte va fi desemnat, bineînțeles, castigator.

Dinner in Paris @BoardGameColors

DESFASURAREA JOCULUI

Tabla jocului este are doua fete, pe o parte este harta unei piețe potrivite pentru 2 jucatori iar pe verso este o piață mai mare care poate fi folosita atât în 2 jucatori cât și într-un număr mai mare, de 3 sau 4 jucatori.

Pentru a-și extinde lanțul de restaurante, jucătorii au la dispoziție 8 tipuri de restaurante, de la cele mai mici și ușor de construit ca Friteria, pana la unele foarte mari și costisitoare ca Brasserie. În funcție de mărimea restaurantului, acesta îți va genera un venit mai mic sau mai mare și un număr de puncte corespunzător. Fiecare restaurant va avea nevoie de anumite resurse pentru a putea fi deschis. Resursele sunt reprezentate prin cărți de ingrediente, cel mai mic restaurant având nevoie doar de 2 cărți, iar cel mai mare restaurant de 7 cărți resursa diferite.

Dinner in Paris @BoardGameColors

Cărțile resursa reprezintă ingredientele folosite în fiecare restaurant. Acestea sunt de 7 tipuri și la fiecare restaurant vei găsi o combinație de diferite resurse. Aceste cărți sunt de mai multe tipuri, cărți cu o resursa, cărți care au mai multe resurse, jucătorul alegand doar un tip de resursa atunci când o va juca și cărți cu moneda care te vor ajuta să plătești pentru deschiderea teraselor.

Pentru fiecare restaurant vei putea deschide terase unde îți vei putea primii clienții. Pentru a deschide terase vei avea nevoie de bani, iar fiecare zonă de terasă va costa un număr mai mic sau mai mare de monede, în funcție de tipul restaurantului și de numărul de terase de același tip pe care deja le-ai plasat. Cu cât vei plasa mai multe terase de același tip, cu atât vei câștiga mai multe puncte la finalul jocului, dar și costul teraselor va creste treptat.

Banii pentru terase vor veni din cărțile monedă și din venitul actual al întreg lanțului de restaurante. Venitul crește permanent, în fiecare runda acesta se va regenera și vei avea la dispoziție bugetul pe care îl poți cheltui pe runda respectiva.

Dinner in Paris @BoardGameColors

Pentru a câștiga jocul vei avea nevoie să aduni cât mai multe puncte. Sunt o grămadă de modalitati de a-ți creste numărul de puncte. Acestea pot fi câștigate prin constructia de restaurante și terase, dar și prin îndeplinirea diferitelor obiective. Fiecare antreprenor va încerca să își poziționeze cât mai bine terasele pentru a atrage cât mai mulți clienți. În piață vom găsi decorații ca fântâni, felinare, ghivece cu flori. Pentru a îndeplini obiectivele va trebui sa îți aranjezi în diferite moduri terasele, sau în diferite zone ale pieței. Această este impartita în 4 părți egale, iar unele obiective îți vor da cerințe în funcție de punctele cardinale.

Jucătorii vor avea la dispoziție obiective personale, dar și obiective publice. Cine va îndeplini primul cerința unui obiectiv public, il va lua și va câștigă punctele de pe el la finalul jocului. Având în vedere că din aceste obiective vei câștiga destul de multe puncte, vei încerca să îndeplinești cât mai multe dintre ele. Odata indeplinit un obiectiv personal, va trebui sa tragi din teancul comun unul nou, pe care vei alege daca il opresti pentru tine sau il plasezi in piata ca obiectiv public. Obiectivele sunt atat de multe și de variate incat îți vor da mereu de lucru. Atentie insa sa nu strangi prea multe fara sa le indeplinesti. Dacă vei ramane cu obiective in mână la sfârșitul jocului, vei pierde punctele indicate pe ele.

Dinner in Paris @BoardGameColors

Un alt mod de a scora puncte este cu ajutorul cărților majoritate. Acestea au pe ele 3 criterii și vor acorda puncte în funcție de cine detine majoritatea la fiecare criteriu. Jocul vine cu 8 cărți de majoritate, in fiecare partida fiind folosita aleator doar una dintre ele.

De-a lungul jocului vei primi și un ajutor sub forma cărților porumbel. Atunci când construiești o terasa și acoperi o ilustrație cu porumbel de pe tabla vei putea trage o carte porumbel din teancul comun. Acestea îți vor da bonusuri destul de puternice astfel ca mereu vei fi tentat sa îți poziționezi clădirile și terasele astfel încât să fi cât mai aproape de porumbei. Bonusurile pe care aceștia le oferă sunt si ele variate, de la câștigarea de resurse pana la plasarea de terase gratuit.

Diferitele moduri de a câștiga puncte, multitudinea de tipuri de restaurante și libertatea de aranjare a teraselor pe harta iti vor da destul de multe alegeri în timpul partidei, făcând din Cina la Paris un joc care nu este foarte dificil dar va avea nevoie de atenția ta și îți va pune mintea la contribuție.

Dinner in Paris @BoardGameColors

Cu toate ca jocul îți dă multa libertate în mișcare, acesta vine și cu câteva limitări. Vei avea reguli pe care trebuie sa le respecti cand poziționezi terasele pe harta, dar cea care îți va da cele mai multe bătăi de cap este numărul limitat de ingrediente pe care le poți ține în mână, maxim 7. Având în vedere că cel mai mare restaurant, care îți oferă cel mai mare număr de puncte la final, îți va cere 7 resurse diferite va fi destul de greu sa le strângi fără a renunța la alte cărți din mana. Numărul limitat de acțiuni pe tura și faptul ca, pentru a câștiga o carte resursa va trebui sa îți consumi o acțiune, te va pune pe gânduri când vei fi nevoit sa le decartezi. Acest lucru este valabil și pentru celelalte restaurante mai mici. Chiar dacă vor cere mai puține resurse, variația tipurilor cerute te va face sa vânezi anumite cărți. Când vei lua o carte resursa în mana, vei avea posibilitatea sa alegi una dintre cele 4 cu fata în sus sau sa tragi una cu fata în jos. Dar crede-mă ca datorita diversității resurselor, niciodată nu va fi disponibila resursa aceea de care ai tu nevoie.

Dinner in Paris @BoardGameColors

Interacțiunea dintre jucători este mare, fiecare vă încerca să îndeplinească primul obiectivele publice, să își poziționez cât mai, strategic terasele dar și să ia cele mai bune cărți resursa, toate in detrimentul celorlati jucatori.

Dinner in Paris @BoardGameColors

ARTA SI COMPONENTE

Jocul nu arată remarcabil, insa este destul de arătos din punct de vedere al prețului și al componentelor cu care vine. Jucătorii vor avea double layered boards, iar clădirile restaurantelor sunt din plastic dând un aer 3D planșei de joc. Cladirile sunt mari și, cu toate ca îți vor lua din vizibilitatea planșei de joc, merita din plin sa vezi cum, atunci când sunt așezate pe tabla de joc, piața se aglomerează. Trebuie insa sa lipesti stickere pe ele, actiune care pe noi nu ne incanta deloc.

Dinner in Paris @BoardGameColors

CONCLUZII

Cina la Paris isi ofera multe lucruri de urmărit simultan, dar asta nu il face un joc complicat, se poate înscrie lejer în categoria medium. Rejucabilitatea este mare, are un gameplay plăcut și cu siguranță nu te vei plictisi ușor de el.

Ne-a placut faptul ca o partida nu durează foarte mult. În functie de cât de bine se mișcă jucătorii, un joc poate dura între 30 și 40 de minute. Regulile sunt simple, nu îți vor da mari bătăi de cap. Jocul este tradus in limba romana de echipa Happy Color si face parte din categoria jocuri de familie, putand fi jucat cu copiii cu varsta peste 10 ani, poate și mai putin daca au fost expusi jocurilor de societate.

Rating: 8/10.

Disclaimer: Review copy de la Happy Color.

Unboxingul jocului il puteti vedea aici: Unboxing

Iar pe noi ne gasiti aici: BoardGameColors

Dinner in Paris @BoardGameColors

Dinner In Paris @BoardGameColors
Dinner In Paris @BoardGameColors

In spatele numelui de scena BoardGameColors se ascund Marian si Larisa. Primul contact cu jocurile de societate l-au avut cu peste 15 ani in urma si de atunci nu se mai pot opri din joaca.

HowToPlay.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reviews

“Landmarks” Review

Ajuns în tabăra din vârful muntelui îți dai seama ca ești singur. Din cauza cetii, restul grupului s-a pierdut pe drum. Acum că ceața s-a risipit ii poți vedea jos, la baza muntelui. Din păcate pentru ei, singura harta este la tine, iar tu va trebui să îi ajuți si sa ii îndrumi pentru a […]

Citește mai mult
Reviews

High Season Grand Hotel Roll & Write Review

Bine ați venit la Grand Austria Hotel! Deși suntem în sezonul de vârf al hotelului nostru încercăm să vă facem șederea cât mai plăcută cu putință! Grand Austria Hotel este unul dintre jocurile mele preferate așa că de când am auzit de lansarea unei variante roll&write am stat ca pe ace abia așteptând să-l jucăm! […]

Citește mai mult
Reviews

“Scoate limba!” – Review

Gruia a auzit ca cineva a mâncat toate acadelele din magazinul lui preferat de dulciuri, așa că s-a dus să investigheze locul faptei. De data aceasta l-a acompaniat și Sânziana, deoarece acadelele și misterele o intrigă întotdeauna. Ajunși la fața locului, ce să vezi? 12 cățeluși drăgălași, gata să fie mângâiați și răsfățați sa aflau […]

Citește mai mult